REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
16 maja 2016 06:14 Trybuna Górnicza : : autor: Anna Zych 2,907 odsłon

Pracownicy najważniejszym zasobem górnictwa

O projekcie Górnictwo OK dr Paweł Bogacz mówił w czasie ostatniej Szkoły Eksploatacji Podziemnej
fot: Maciej Dorosiński

- Staramy się patrzeć na kategorię CSR nie tylko pod względem odpowiedzialności społecznej za to, co się robi, ale też komunikowania interesariuszom, że pomimo trudnej sytuacji finansowej górnictwo jest sektorem niezwykle istotnym dla państwa i swoich właścicieli - stwierdza w rozmowie z Trybuną Górniczą  dr inż. PAWEŁ BOGACZ, koordynator Grupy Wspólnych Inicjatyw Społecznych Górnictwo OK.

Podczas ostatniej edycji Szkoły Eksploatacji Podziemnej sygnalizował pan rozpoczęcie realizacji projektu Górnictwo OK. Co działo się z projektem od lutego?
Opracowaliśmy tematykę roboczych spotkań, podczas których wypracujemy projekty, które chcielibyśmy realizować. Ustaliliśmy również harmonogram tych spotkań. Pokłosiem tych działań jest pierwsze spotkanie robocze Grupy Wspólnych Inicjatyw Społecznych, które odbędzie się w najbliższy czwartek w Centrum Energetyki Akademii Górniczo-Hutniczej. Spotkanie to poświęcone będzie relacjom na linii górnictwo - pracownicy i wypracowaniu zasad współpracy pracodawców z tą grupą interesariuszy. To od strony merytorycznej, jeśli zaś chodzi o stronę operacyjną, postaraliśmy się w jak najlepszy sposób komunikować o podjęciu tej inicjatywy, tak by zainteresować projektem jak najwięcej jednostek współpracujących z branżą. Owocem tego działania będzie zgromadzenie na czwartkowym spotkaniu przedstawicieli ponad 20 przedsiębiorstw i ponad 20 interesariuszy związanych z branżą górniczą.

Pogłębiający się kryzys branży i związana z nim dynamiczna restrukturyzacja to dobry moment, aby podejmować inicjatywy odbudowujące jej wizerunek?
Na pewno tak. Do problemu trzeba jednak podejść zdecydowanie inaczej niż w "normalnych" warunkach, bardziej elastycznie. W sytuacji, gdy mieliśmy do czynienia z dobrymi wynikami finansowymi branży, sposób oddziaływania na zewnątrz był zupełnie inny niż ma to miejsce w ostatnim czasie, gdy jej sytuacja jest niełatwa. Podejście do sposobu organizowania różnych projektów i komunikowania o nich zarówno w ujęciu wewnątrzbranżowym, jak i w odniesieniu do interesariuszy musi się zmieniać. Także temu problemowi poświęciliśmy minione dwa miesiące. Kosztowało to sporo pracy, bowiem mocno zmieniała się sytuacja właścicielska i formalna górnictwa. Po drugie staramy się patrzeć na kategorię CSR nie tylko pod względem odpowiedzialności społecznej za to, co się robi, ale też komunikowania interesariuszom, że pomimo trudnej sytuacji finansowej górnictwo jest sektorem niezwykle istotnym dla państwa i swoich właścicieli. Jeśli chodzi o budowanie CSR i jego specyfikę, to w obecnej sytuacji chcielibyśmy nasze działania skierować również w kierunku zwiększania efektywności branży samej w sobie. Inicjatywy, które wypracujemy, mają służyć temu, żeby poszczególne przedsiębiorstwa górnicze stawały się bardziej konkurencyjne.

Dlaczego pierwszą grupą, o której chcecie rozmawiać i do której chcecie się zwrócić, są pracownicy?
Przede wszystkim dlatego, że zarówno z punktu widzenia ekonomicznego, jak i z punktu widzenia CSR jest to jeden z najważniejszych zasobów dla przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw górniczych. Bez pracowników żadne działanie biznesowe i gospodarcze nie może się udać, a biorąc pod uwagę relacje społeczne, które występują w branży i jej specyfikę w ujęciu tradycyjnym i prawnym, uważamy, że jest to obszar najważniejszy i wyjściowy.

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • REUUI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kwalifikacje górnicze po nowemu
8 maja 2024
16,316 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]