PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 marca 2015 20:14 Polska Agencja Prasowa 12,003 odsłon

Górnictwo: cztery kopalnie KW do końca kwietnia trafią do SRK

Zgodnie z wypracowanym po związkowych protestach styczniowym porozumieniem rządu ze związkami do Nowej KW ma trafić 11 kopalń, a do SRK 4: Piekary, Brzeszcze, a także - po wcześniejszym podziale zakładów - Makoszowy i Centrum
fot: Jarosław Galusek/ARC

Wszystkie cztery kopalnie Kompanii Węglowej przewidziane do przeniesienia do Spółki Restrukturyzacji Kopalń powinny tam trafić do końca kwietnia - przekazał prezes KW Krzysztof Sędzikowski. Dwie pierwsze z nich powinny znaleźć się w SRK jeszcze w marcu.

- Trwają bardzo intensywne prace - to wymaga jeszcze pewnych formalnych kwestii, jak rozporządzenia, UOKiK, wyceny majątkowe. To wszystko jeszcze trwa, ale w szybkim tempie. Te kopalnie, które mają iść do SRK, myślę, że znajdą się tam z końcem marca. Te z podziałów ruchów - do końca kwietnia - powiedział w poniedziałek (9 marca) Sędzikowski.

Chodzi o część restrukturyzacji Kompanii związaną z odcięciem od spółki aktywów przynoszących największe straty. W pierwotnym planie dla KW rząd założył m.in. sprzedaż zawiązanej przez Węglokoks spółce celowej (tzw. Nowej Kompanii Węglowej) 9 z 14 kopalń KW. Z pozostałych jedną miał kupić Węglokoks (Piekary). Kolejne cztery (Bobrek-Centrum, Sośnica-Makoszowy, Brzeszcze i Pokój) miały być przekazane do SRK "w celu stopniowego wygaszania działalności (z możliwością innych działań restrukturyzacyjnych)".

Zgodnie z wypracowanym po związkowych protestach styczniowym porozumieniem rządu ze związkami do Nowej KW ma trafić 11 kopalń, a do SRK 4: Piekary, Brzeszcze, a także - po wcześniejszym podziale zakładów - Makoszowy i Centrum. Perspektywą działań SRK wobec nich ma być nie "wygaszanie", a restrukturyzacja części tych zakładów - tzw. zorganizowanych części przedsiębiorstwa - a następnie pozyskanie dla nich inwestorów lub tworzenie z nich spółek pracowniczych.

Według późniejszych informacji, o ile w przypadku np. Makoszów przewidziana jest ewentualna sprzedaż przez SRK po zrestrukturyzowaniu tego wydzielonego zakładu inwestorowi, tzw. ruch Centrum obecnej kopalni Bobrek-Centrum planowany jest do likwidacji. Jeden z załączników do porozumienia przewiduje też, że jeśli kopalnia Brzeszcze nie zostanie do września br. sprzedana przez SRK inwestorowi (zainteresowanie nią wyraża Tauron), zostanie ona przeniesiona do Nowej Kompanii Węglowej.

Zamiast pierwotnie zakładanych Piekar Węglokoks-Kraj kupi bezpośrednio od KW wydzieloną z obecnego zakładu Bobrek-Centrum kopalnię Bobrek. Do tego samego podmiotu - w dalszej kolejności, po zrestrukturyzowaniu w SRK - miałyby trafić także Piekary.

Dzięki wydzieleniu nierentownych kopalń, a także dostosowaniu się do potrzeb rynku i optymalizacji kosztów wydobycia Nowa Kompania Węglowa w 2017 r. ma mieć 2 mld zysku EBITDA i sprzedawać rocznie 28 mln ton węgla. Zakłada to przedstawiony 2 marca w resorcie skarbu biznesplan spółki celowej SPV (Nowa KW to nazwa robocza).

Na początku lutego w życie weszła nowelizacja ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego, która m.in. stwarza możliwość przekazywania poszczególnych kopalń do SRK i - jak mówił w ub. tygodniu pełnomocnik rządu ds. górnictwa, wiceminister skarbu Wojciech Kowalczyk - de facto dopuszcza udzielenie dozwolonej pomocy publicznej na wygaszanie kopalń. W ub. tygodniu Polska złożyła w Komisji Europejskiej dokumenty w sprawie notyfikacji pomocy publicznej dla kopalń KW.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (57) pokaż wszystkie
  • GG1-S 16 marca 2015 00:09:24
    Profile Avatar

    Kiedy będą nas przemieszczać do Makoszów? Chcemy na urlop.

  • spawacz 15 marca 2015 18:06:36
    Profile Avatar

    dr.. nie mam pojęcia, ja nie potrzebuję.. ale dla ciebie to zrobię, może nawet będzie promocja w ramach przejścia do srk.. :] Jesteś monotematyczny i brakuje ci argumentów, to tylko świadczy o tobie. Tylko, że ty kolejnych okresowych nie przejdziesz, nie mówiąc o psychotechnicznych. B.O.

  • dr 15 marca 2015 17:58:02
    Profile Avatar

    naprawdę nie ma na sośnicy psychiatry ? polecam prywatne konsultacje. chyba nawet KW zapłaci.

  • spawacz 15 marca 2015 17:27:05
    Profile Avatar

    Makoszowy.. nie znam liczb i wyników dokładnie, bo w to aż tak nie wnikam.. ja staram się odpowiadać na Wasze momentami dziwaczne pytanie, a moje są wciąż olewane, ale co tam, to tak jak w życiu.. Kamień z Makoszów Nam nie potrzebny. Za chwilę rusza druga ściana, więc twoja chora satysfakcja jest nie na miejscu. A w KOSie to są starzy wyjadacze, co rządzili za komuny. Ja osobiście również słyszałem co mieli do powiedzenia o Was w tamtym roku, a wolę się tu nie wyrażać, więc to by było na tyle..

  • gość 15 marca 2015 15:05:31
    Profile Avatar

    Wszyscy na bruk

  • Makoszowy 15 marca 2015 12:24:35
    Profile Avatar

    Haha ,, Spawacz" skoro ty ciagle twierdzisz ze my fedrujemy kamien to dlaczego nie odpowiedziałeś na moje pytanie? po co bierzecie wegiel z Makoszów? co? u was to oprócz metanu nic nie ma.. taka prawda więcej może łaskawie napiszesz ile jedzie wasza sciana. Nawet Ludzie w KOSie ( co wykładają szkolenia) się smieja jak z was i mówia jakie przekręty. sciana jedzie 3h na szychtę a wydobywa 3 tys ton No powiem szczerze Magia :D zycze wam żeby od maja mieliście taki sam wynik!! Powodzenia Sosnica

  • spawacz 14 marca 2015 12:07:14
    Profile Avatar

    ..aha, jeszcze jedno.. nikt jakoś z Was nie szumiał, gdy jakieś 70% części, materiałów czy kasy szło do Was, a reszta do Nas, jeśli w ogóle. A pewien gość, który u Nas przez lata chomikował multum części, to po przejściu do Was ściągał sukcesywnie wszystko na Wasz ruch. I kto tu gra nieczysto? Fedruj kamień, fedruj.. może pod DTŚ się przyda..

  • spawacz 14 marca 2015 12:03:23
    Profile Avatar

    Do chłopek roztropek.. przekaz zrozumiałem.. ale jest on na tyle nieadekwatny do sytuacji, że robi się z tego paranoja. Jak w grata włożysz i najlepszą część, to z niego lamborghini nie będzie. Proste. Twój przekaz więc jest mizerny. Gdzie indziej ma rację bytu. A tu chodzi o brak kompetencji w zarządzaniu i marnotrawienie pieniędzy, a nie o to, że na przestrzeni lat zmieniła się np wytrzymałość aut. Ale tego pewnie Ty nie zrozumiesz. Powtarzam: chcieliście rozłączenia, jest.. tiiiiiiiit... B.O.

  • chłopek roztropek 14 marca 2015 00:35:07
    Profile Avatar

    ...że macie Dyrekcję z Sośnicy itp...itd... Nie wałkujmy tego tematu bo, głupi może się w tym zagmatwać.... A po co? Przecież ludem zastraszonym i ciemnym łatwiej kierować.... Powiem krótko, koniec rozmowy, bo muszę rano wstać aby na Was wyfedrować.....

  • chłopek roztropek 14 marca 2015 00:29:35
    Profile Avatar

    do Sznaownego gościa: spawacz Masz rację, jeżeli podaję Ci DLA PRZYKŁADU filar motoryzacji (długowieczności, trwałości jak na poprzednie lata) jakim jest marka mercedes).. A Ty piszesz że motoryzację nie ma co porównywać z górnictwem. To faktycznie nie ma co z Tobą deliberować. Widać, od razu że nie zrozumiałeś przekazu. Ale nie obarczaj się tym..... A co do nie czystej gry. To zapamiętaj sobie, że to nie wina Was jako załogi. Z całym szacunkiem dla Górniczej Braci z Sośnicy, Bogu dziękujcie

  • spawacz 13 marca 2015 22:30:37
    Profile Avatar

    Do chłopek roztropek.. Nie miałem żadnego prania mózgu w przeciwieństwie do związków, które to właśnie Wam robiły.. z chwilukiem na czele. Jakieś chore ulotki itp itd Jeśli porównujesz motoryzację z górnictwem, to ja nie mam o czym z Tobą debatować. To zupełnie inny przemysł, więc i porównywać nie ma sensu. Ale zarzucacie Sośnicy nieczystą grę, a ktoś od Was się pode mnie podszywa.. no comments.. żal Wam ściska 4 litery i nie umiecie przełknąć gorzkiej pigułki. To tyle.

  • chłopek roztropek 13 marca 2015 22:20:12
    Profile Avatar

    ..no ale w obecnych czasach opakowanie jest ważniejsze od zawartości... ot cała Sośnica... Panowie jeżeli utrzymacie się dłużej niż Bielszowice i Halemba to chapeau bas. Wówczas uznam, iż Makoszowy rzeczywiście było tzw. kulą u nogi Sośnicy

  • chłopek roztropek 13 marca 2015 22:13:59
    Profile Avatar

    do gość: spawacz Boroku, widać że zrobili Tobie tzw. pranie mózgu Jeśli chodzi o płuczkę na Makoszowy to może i starsza jest od Waszej. Ale u Nas na Makoszowy nie jedną tailę można pozbawić "ruchu" i będzie dalej kulała a u Was jeden tzw. moduł padnie i stoi cała płuczka. To tak samo jest jak z mercedesami Kiedyś mercedesem przejeżdzało się kilkaset kilometrów i przez ten okres eksploatacji, koszty serwisu były niewielkie, natomiast mercedesy obecnej ery mówią wszystko za siebie...

  • bog 13 marca 2015 20:14:10
    Profile Avatar

    nadchodzi czas rozliczen. chłopaki z piaskownicy. Dlaczego zdzichy,geery się wyłączyli z dyskusji ? bo są zesrani , euforia minęła, potem ich ludzie rozliczą.

  • spawacz 13 marca 2015 18:42:11
    Profile Avatar

    ..no i pod spodem mam zakichanego klona.. Aż taki brak pomyślunku, że musisz podszywać się pode mnie? Użyj mózgu i wymyśl własny kmiocie! Kolego Sośnica: Tak twierdził jeszcze w tamtym roku, kiedy były do kompanii wysyłane kolejne propozycje planów naprawczych z dwóch ruchów. A to się zgadza, kolejny kontraktowiec/emeryt, który targa z kopalni ile wlezie.. Do admina: Może byście tak weryfikowali nicki, które są dublowane? Macie przecież adresy mail'owe.

  • spawacz 13 marca 2015 18:21:59
    Profile Avatar

    Pismo napisali,wisi w gablocie, żeby M awansowali na wiceprezesa za dokonania.

  • sosnica 13 marca 2015 17:55:29
    Profile Avatar

    M mowił że sosnica niepotrzebna? a to łotr! Ale wiadomo - emeryt to zachowuje się jak chorągiewka zawieje. Każdy dzień pracy to kasa - emeryt przecie!

  • spawacz 13 marca 2015 16:21:31
    Profile Avatar

    ..że nie wspomnę o deklaracjach składanych przez wszystkich w lutym. Sośnica na cały zakład miała dwie nieważne deklaracje, Makoszowy kilkadziesiąt... więc kto w tym momencie nie rozumuje tego co się dzieje? Odpowiedź przemilczę. Poza tym warto by było w końcu ściągnąć klapki z oczu i spojrzeć prawdzie w oczy. A nie siać propagandy, którą mi się wmawia. W sumie nie widzę sensu dalszej debaty. Każdy wie swoje.. ave.

  • spawacz 13 marca 2015 16:18:06
    Profile Avatar

    Kolego Makoszowy: od dawno wiadomo i to nie jest tajemnicą, że przeróbka na Waszym ruchu to ruina. Nie wmawiaj mi, że powiedziałem, że Sośnica jest taka dobra. Po prostu wymieniłem różnice. Chcieliście praktycznie chyba wszyscy rozdzielenia i jest.. więc o czym My w ogóle rozmawiamy? Możecie w dużym stopniu przechodzić na urlopy, dużo ludzi chce odprawy, a i niemało zostać u Nas lub się przenieść.. więc o co płacz?

  • Makoszowy 13 marca 2015 15:35:40
    Profile Avatar

    Kolego Spawacz ty chyba nie wiesz co piszesz. Jeżeli mówisz ze sosnica jest taka dobra itp. a Makoszowy jadą w kamieniu to dlaczego wiecznie bierzecie od nas węgiel ?? My mamy płuczke,skip, odstawe i to bardziej wydajna od waszej. Nie wiem co za propagandę siejesz..

  • spawacz 12 marca 2015 23:01:53
    Profile Avatar

    Reasumując: My sobie możemy pogadać i tyle. Niektórzy chcą się kłócić, wręcz iść na noże. A to i tak nic nie da. Na manifach była zgoda i jeden cel. Góra zadecydowała inaczej i szaraki z Sośnicy są winni. Paranoja. Góra robi co chce i My nie mamy na to wpływu. Blokady drzewa na placu i taśmy na dole są conajmniej chore. Kijem Wisły nie zawrócisz.

  • spawacz 12 marca 2015 22:57:19
    Profile Avatar

    ..a co do rozłączenia: Jak ktoś cokolwiek kapuje, to wie, że tego nie idzie zrobić w tydzień ani dwa. Tereny wydobywcze Makoszowy? 2 ściany a później Gierałtowice i teren pod miastem, więc absurdem pachnie. A rozdzielają włodarze i ludzie od tego, a nie takie szaraki jak My. Więc pytanie nie do mnie. Ukrywamy metan? Bzdura! Sama kategoria mówi za siebie, więc jakieś ukrywanie jest bez sensu. Mendakiewicz jeszcze w tamtym roku mówił, że Sośnica mu nie potrzebna. Ciekawe co myśli teraz???

  • spawacz 12 marca 2015 22:49:58
    Profile Avatar

    ..a więc po kolei: Nikt póki co nie odniósł się do tego co napisałem o chwiluku.. chciał rozłączenia, jest.. Od początku połączenie było ratunkiem dla Makoszowy. Od dawna jedziecie w kamieniu i nic się nie zmienia. W ogóle po co było to łączenie? A Alpiny przestały jechać jeszcze w tamtym roku, więc o czym mowa? Zarobki od dawna są wyższe u Was.. gdy się przyjmowałem, a to było 19 lat temu, to już była znacząca różnica na tych samych stanowiskach w wypłatach.

  • TakiJeden 12 marca 2015 16:28:35
    Profile Avatar

    Jakby nie było, Sośnica ciągle "ukrywa" fakt, że wszędzie mają metan. Z dnia na dzień stężenie metanu było zerowe. To co, bakterie wpuściliśnie na dół która ten metan zjada? Jak to było : Makoszowy muszą się połączyć z Sośnicą, żeby ta była wydajna. A w rezultacie nie jest, bo na M dwie ściany ciągle jadą na S, gdzie ściany stoją. I taka to polityka. A ludzie z M, z GR-ów nie chcą siedzieć na S, bo dobrze wiedzą jaka tam sytuacja jest. A po rozłączeniu S klęknie, i przejrzycie na oczy.

  • KSG pany 12 marca 2015 13:38:00
    Profile Avatar

    Jeszcze kol. spawacz wytłumacz mi, dlaczego od razu Sośnica nie chce oddzielić się od Makoszów. Ano dlatego, że potrzebujecie naszych ludzi, naszego sprzętu,naszych terenów wydobywczych, a w tej chwili węgla. Dyrektorzy dają wam czas, rozjechać kolejne ściany, bo teraz macie kichę. Wszystko to kosztem Makoszów, gdzie celowo już od 4 m-cy nie jadą Alpiny. Do tego doszło, że w przyszłym tygodniu musimy jechać pod KW, próbować zmusić KW, żeby nas rozdzielili. Dlaczego sośnica po to samo nie jedzie

  • KSG pany 12 marca 2015 13:27:43
    Profile Avatar

    Kolego (mam nadzieję) spawacz: Jeżeli chodzi o tą waszą ścianę i100 co od roku jedzie, to dowiedz się jak jedzie, bo ja wiem i myślę, że chyba Ty też wiesz. Jeżeli chodzi o raporty niby sfałszowane to dziennikarz tego artykułu, po zapytaniu się go nawet nie wiedział o czym pisał. To tak jak piszą o tych naszych zarobkach po 7 koła - no chyba że średnia z wierchuszką całą od prezesów przez dyrektorów po wyższy dozór.

  • chłopek roztropek 11 marca 2015 21:35:41
    Profile Avatar

    do gość: jo jeśli chodzi o Sośnicę to powinno być tak jak w życiu......co dajesz to dostajesz Po prostu czas powinien zrobić swoje

  • jo 11 marca 2015 17:32:44
    Profile Avatar

    te, "prawnik" a jak myślisz kaj "sosnica" skończy?

  • wykładnia ustawy 11 marca 2015 17:28:30
    Profile Avatar

    Żeby przejść na urlop górniczy trzeba być pracownikiem M, a nie S. Niektórzy pracownicy innych kopalń i Centrali załatwiają sobie przejście do M, celem skorzystania z urlopu lub odprawy. Termin - do końca kwietnia 2015 trzeba być w M.

  • dr 11 marca 2015 17:21:54
    Profile Avatar

    najwięcej na urlopy pójdzie z "sośnicy" jak przejdzie do srk. Chyba jest jasne ,że za parę miesięcy tam wyląduje, bo bez makoszów to mogą tylko chyba metan fedrować. Kto w kompani będzie trzymał twora na d...m minusie? no Kto?

  • wykładnia ustawy 11 marca 2015 17:19:18
    Profile Avatar

    Każdy, kto przejdzie z S do M, jeszcze w tym roku będzie wysłany na urlop górniczy. Ci z M też będą wysłani na urlop górniczy jeszcze w tym roku.

  • spawacz 11 marca 2015 17:10:03
    Profile Avatar

    Wykładnia ustawy: Nie chciało mi się już pisać o rzeczach oczywistych, bo nawet liter by nie starczyło. Wiadomo, kto będzie mógł odejść na urlop. Ale i niemało osób z kilkuletnim stażem z chęcią pójdzie na kasę. Najgorzej mają Ci, którzy w chwili decyzji będą mieli więcej niż 4 lata do emerytury, a np prawie 20 lat pracy.

  • wykładnia ustawy 11 marca 2015 17:06:31
    Profile Avatar

    Każdy, kto będzie w M, a potem w SRK, na 100% otrzyma urlop górniczy, bo urlopy są obowiązkowe i obejmują wszystkich, którzy spełnią warunki, a nie tych, co będą chcieli. Chodzi o maksymalne zmniejszenie ilości pracujących wg ustawy.

  • spawacz 11 marca 2015 16:59:48
    Profile Avatar

    em27.. Ja nie twierdzę, że nie szkoda ruchu Makoszowy. Bo szkoda, ludzi pracy przede wszystkim. Ale jedno wiem na pewno: Od samego początku są kwasy pomiędzy załogami dwóch ruchów, a to dla włodarzy idealna sytuacja do podziału. Niemały w tym udział właśnie waszych związków, a ludzie wręcz lubią być sterowani. Oczywiście ta rozumna część nie. Ale myślę, że ogrom ludzi jest zadowolonych, bo odchodząc na urlop będzie miało i kasę i święty spokój.

  • planista 11 marca 2015 16:57:08
    Profile Avatar

    Do chłopka roztropka. Do kopalni M należeć będzie Bojków i inne elementy, zbędne na S. Do S należeć będzie też część złoża w M, aż do wyfedrowania. Przekop łączący będzie potrzebny w M, bo w M ma nie być przeróbki, a węgiel przerabiać będą w S w ramach usługi. W tej sytuacji w M nie będzie potrzebna bocznica, wagi i kasy. 95% ludzi w M będzie posłane na odprawy. Te 150 osób co ma zostać przejdzie do W-kraj.

  • spawacz 11 marca 2015 16:54:58
    Profile Avatar

    KSG pany.. Z metanem nie mam najmniejszego kontaktu, ponieważ nie pracuję na dole.. więc i wybuchnąć mi w głowie nie ma jak. Po drugie o ścianach gigantach nic nie wspomniałem, chociaż od dobrego roku jedzie ściana u Nas, a drugie tyle przed nią. Co do oddelegowań to piszę o tym, o czym wiem od ludzi od Was. Nie jest to moje zdanie. A faktów nie zmienisz nawet jeśli bardzo chcesz. Tu link'a wkleić nie idzie, ale wpisz sobie w google "fałszowanie wyników z makoszowy", to lektura dla ciebie.

  • KSG pany 11 marca 2015 08:00:35
    Profile Avatar

    spawacz metanu sośnickiego się nałykałeś i chyba we łbie ci wybuchł, bo kto kogo utrzymuje to sobie popatrz na odstawę. BHP pilnują gwarka na łączącym, żeby go nie wysadzili w luft. A mity o waszych ścianach gigantach to już historia sama w sobie. A co do oddelegowań do was ludzi z Makoszów, to się dowiedz jak się to odbywa. Zawsze graliście nieczysto i tak jest do teraz - sekciarze zakochani w swoim bycie...niebycie! Jakby nie polibuda i polityka, to was dawno nie ma...bo ekonomi tu za grosz.

  • em27 11 marca 2015 07:31:38
    Profile Avatar

    Czyli powoli Zabrze będzie następnymi Świętochłowicami po tym jak padnie największy pracodawca w mieście. Smutne to ale prawdziwe i nieuchronne. A co do komentarzy na temat "że ludzie sami chcieli pozostać na sośnicy po oddelegowaniu" to odpowiem że to prawda - bo z takim poziomem CHAMSTWA jakie było za moich czasów na Makoszowach to nie spotkałem się już nigdy i nigdzie. Ale mimo wszystko żal starej żywicielki RIP i tyle.

  • spawacz 10 marca 2015 20:28:21
    Profile Avatar

    dr.. boli prawda, powiadasz? To są fakty. I nie debatuj lepiej. Chociaż w sumie nawet nie próbujesz.. :] A jak nie wierzysz, to popytaj kolegów, którzy popracowali trochę na Sośnicy w miarę normalnych warunkach, jeśli chodzi o samą organizację pracy i podejście do załogi.

  • dr 10 marca 2015 20:24:39
    Profile Avatar

    ty "spawacz", macie psychiatrę na sośnicy ?

  • J***k 10 marca 2015 20:23:03
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu braku związku z tematem.

  • spawacz 10 marca 2015 20:12:36
    Profile Avatar

    A co się tyczy pana chwiluka z ZZG.. Mam pytanie: Kto pisał pismo do P Kopacz w sprawie rozłączenia dwóch ruchów jeszcze w tamtym roku? Sam przewodniczący chwiluk.. a jak to stało się faktem, to niemała część pracowników się oburzyła. Troszkę konsekwencji by wypadałoby mieć. Aha, jeszcze jedno: Ciekawe skąd się bierze taka chęć górników z Makoszowy do zostawania na Sośnicy po oddelegowywaniu? I to jeszcze zanim zapadały decyzje w tym roku..

  • spawacz 10 marca 2015 20:06:34
    Profile Avatar

    em27.. Pomyśl chwilę i powiedz, ale uczciwie: Jaka część materiałów, części i maszyn szła po połączeniu na Makoszowy, a jaka na Sośnicę? Na Sośnicę przychodziły ochłapy! Czemu? A gdzie jest dyrekcja od momentu połączenia? Proste jak budowa cepa! To wie każdy chociaż trochę myślący pracownik. Nie wspomnę o sprawie w prokuraturze w sprawie oszustw co do wydobywania węgla (kamienia?), ilości skrawów itp itd.. No i ktoś w końcu przejrzał na oczy co do decyzji..

  • s*****z 10 marca 2015 20:00:03
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • chłopek roztropek 10 marca 2015 18:25:28
    Profile Avatar

    MASZ RACJĘ gość: EM27.....Jeśli chodzi o Pana Chwiluka to jest chyba jedyny facet z ikrą jako przedstawiciel danego związku. A CO DO gościa: Czytelnik.....To masz 100% rację jeśli chodzi o SRK, ale żeby było tak jak na Silesi to musi być na danym zakładzie tzw. jednomyślność krótko mówiąc solidarność aby wszyscy "szli" w jednym tokiem myślenia. A na Makoszowy widać że każdy "szarpie" w inną stronę.

  • Adrian 10 marca 2015 17:15:08
    Profile Avatar

    Proponuję wszystkie kopalnie przenieść do SRK by każdy górnik który chce mógł skorzystać z urlopu górniczego, a nie tylko wybrańcy z Kompani Węglowej. Jedni odejdą sobie na urlopy górnicze po 21 latach pracy, a reszta ma harować 28-30 lat na dole? Bo przecież trzeba jeszcze odrobić wojsko i chorobowe...

  • hajer 10 marca 2015 13:30:06
    Profile Avatar

    kyby niiy sośica to makoszowach iy ma

  • mm 10 marca 2015 13:10:30
    Profile Avatar

    Na Krupińskim ludzie walczą za wszelką cenę o miejsca pracy dla kogo dla związkowców,są przecież o wiele bardziej rentowne kopalnie w spółce gdzie się pracuje normalnie W Silesii też strajkowano i po co to komu było.

  • Do **************pek 10 marca 2015 10:35:04
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • em27 10 marca 2015 09:38:59
    Profile Avatar

    I się stało ! Kopalnia która miała zdechnąć w 2005 roku podpięta do Makoszów jak rak - powaliła organizm żywiciela. I na koniec jeszcze raz zapytam - panie Chwiluk uratujesz pan kopalnię z której się wywodzisz ?

  • He.Jo. 10 marca 2015 08:56:14
    Profile Avatar

    Zamierzane dzielenie, wydzielanie, przekładanie z jednej Spółki do innej to jest akcjonizm i prowadzi do pogłębienia w już obecnie daleko posuniętej anarchii "Zarządzania" w polskim GWK...prawdopodobnie przykład na tworzenie sztucznych i nikomu nie potrzebnych "potworków",pozycji przyszedł ze ZZ tam też co chwila Nowy ZZ. Szanowni Decydenci to jest droga w ślepy zaułek - "Sackgasse".

  • Czytelnik 10 marca 2015 07:11:11
    Profile Avatar

    SRK to podmiot stworzony do likwidacji Każda kopalnia przejeta przez tą spółkę zostanie prędzej czy później zlikwidowana Chcecie uratować swoje kopalnie to zróbcie to co zrobili górnicy na "Silesii" Górnicy z kopalni "Makoszowy" na co jeszcze czekacie!? Chcecie żeby wasz zaklad istniał to się zjednoczcie i weźcie sprawę w swoje ręce!

  • do Ryl 10 marca 2015 07:00:53
    Profile Avatar

    A czy byłeś na stronie SRK? Oni nie mają w ofercie nawet wiadra węgla, handlują złomem, budynkami itp. Jak to na makoszowach powiedziałem to sie co niektórzy mocno zdziwili bo myśleli, że pod SRK będą fedrowali.

  • Ryl 10 marca 2015 04:01:57
    Profile Avatar

    Ciekawi mnie tylko dlaczego "S" na Piekarach wywiesiła ogłoszenie dla załogi, że kończymy obecnie działające ściany i kopalnia jest do zamknięcia?

  • fryc 10 marca 2015 01:46:26
    Profile Avatar

    Zależy jak będą rozdzielone te kopalnie i jakie obszary kupi przyszły nabywca Makoszów

  • chłopek roztropek 9 marca 2015 22:51:20
    Profile Avatar

    miałem tu na myśli Sośnicę

  • chłopek roztropek 9 marca 2015 22:50:05
    Profile Avatar

    Czy po rozdzieleniu ruchów na KWK "SOŚNICA MAKOSZOWY". Prawnie może wybierać węgiel z obszaru górniczego Makoszowy?

  • SFWTL
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rocznica katastrofy w Czarnobylu. Górnicy mieli uratować świat
26 kwietnia 2024
40,836 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]