REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 kwietnia 2024 15:38 Portal gospodarka i ludzie Opracował: JM 1,024 odsłon

Banery węglowej spółki dostają drugie życie

Z banerów powstają torby na zakupy
fot: JSW

W Jastrzębskiej Spółce Węglowej niepotrzebne banery reklamowe zamiast na wysypisko, trafiają do... pracowni krawieckiej. Tam powstają z nich estetyczne i wytrzymałe torby na zakupy. Ekologiczny projekt pod hasłem „Drugie życie banerów” jest wspólnym przedsięwzięciem zespołu promocji JSW oraz wolontariuszek z Klubu Seniora w Połomi - poinformowali przedstawiciele JSW.

Po ubiegłorocznych obchodach jubileuszu 30–lecia JSW w magazynach spółki zostało wiele promocyjnych banerów. Są one wykonane z tworzyw sztucznych, a powierzchnia największych dochodzi do 90 mkw.

– Troska o środowisko naturalne jest jednym z priorytetów Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Zużyte banery to dziesiątki kilogramów plastiku, którego utylizacja jest kosztowna i uciążliwa. Postanowiliśmy znaleźć sposób, by zagospodarować je w sposób użyteczny dla ludzi i środowiska. Tak powstał projekt „Drugie życie banerów” – wyjaśnia Katarzyna Bajer, kierowniczka zespołu promocji JSW.

Pierwszy pomysł dotyczył schroniska dla zwierząt. Tego typu materiały często wykorzystuje się np. jako osłonę w boksach dla psów.

– Okazało się, że pobliskie placówki są dobrze zaopatrzone i nie mają możliwości ich wykorzystania. Wtedy pomyśleliśmy o torbach, takich na większe, cięższe zakupy. Materiał z naszych banerów jest wytrzymały i wodoodporny. Nie pochłania zapachów i bardzo łatwo się go czyści, a to oznacza, że torby będą praktyczne i będzie można z nich korzystać przez wiele lat – podkreśla Katarzyna Bajer. – Torby nasi pracownicy otrzymają bezpłatnie, a więc będą doskonałą alternatywą dla odpłatnych, sklepowych jednorazówek. One też najczęściej wykonane są z plastiku, więc korzyść dla środowiska będzie podwójna – dodaje kierowniczka zespołu promocji.

Problemem okazało się znalezienie szwalni. Banery wykonane są z tworzywa, które trudno poddaje się krawieckiej obróbce. Ta jest czasochłonna i wymaga umiejętności oraz odpowiedniego sprzętu. Poza tym komercyjne pracownie nie mają mocy przerobowych. Z pomocą przyszły wolontariuszki z Klubu Seniora z Połomi w gminie Mszana.

– Kiedy JSW zwróciła się do nas z prośbą o pomoc przy szyciu toreb z niepotrzebnych banerów od razu wiedziałam, że ten ekologiczny projekt przypadnie do gustu paniom z naszego Klubu Seniora. To są aktywne i przedsiębiorcze kobiety, które chętnie podejmują się nowych wyzwań. Ekologiczny wymiar projektu stanowił dla nich dodatkową zachętę. Po latach prowadzenia gospodarstwa domowego szycie dla naszych wolontariuszek nie ma żadnych tajemnic. W Ośrodku Kultury w Połomi mamy odpowiednie zaplecze techniczne, bo cztery lata temu Fundacja JSW sfinansowała zakup profesjonalnych maszyn krawieckich. Mamy możliwości i jest olbrzymi zapał, więc panie od razu ruszyły do społecznej pracy – podkreśla Aleksandra Wita, dyrektorka Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Mszanie.

Dziesięć wolontariuszek w pracowni krawieckiej spotyka się raz lub dwa razy w tygodniu, za każdym razem poświęcając szyciu toreb od dwóch do trzech godzin.

– Dla nas nie jest to praca, lubimy swoje towarzystwo i chętnie się spotykamy. To ważne, że oprócz wspólnej kawy i ciastka, możemy razem zrobić coś, co ma znaczenie dla środowiska naturalnego. To daje nam wiele satysfakcji i mobilizuje do działania. Dobrze, że organizując tę akcję JSW pomyślała o nas – zapewnia Leokadia Adamczyk z Klubu Seniora.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • WOHFM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]