PARTNERZY:
PATRONATY:

1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
28 marca 2024 09:00 Prezentacja

Jak układać procesy biznesowe w B2B?

fot: freepik.com

Sprzedaż B2B jest wyjątkowo skomplikowana, dlatego przedsiębiorcy aktywnie szukają sposobów na jej usprawnienie. Ogromnym ułatwieniem na tym polu są dobrze przemyślane procesy biznesowe, które precyzyjnie określają co i dlaczego należy w danym momencie zrobić. Celem ich wprowadzenia jest uzyskanie płynności i powtarzalności osiąganych rezultatów. Nieumiejętne wdrażanie procesów i wynikających z nich procedur może jednak wywoływać u pracowników wrażenie nadmiernej kontroli, studząc w nich kreatywność i chęć do wychodzenia z własnymi pomysłami. Jak rozwijać sprzedaż i marketing B2B, bez ograniczania poczucia swobody u pracowników?

Jak układać procesy biznesowe w B2B?


Podstawowym błędem przy wprowadzaniu wszelkiego rodzaju procedur jest ich odgórne narzucenie przez kierownictwo, prezesa lub dyrektora, bez uprzedniej dyskusji z zespołem, którego dotyczy dany problem. Procesy biznesowe mają być odpowiedzią na konkretną przeszkodę, dlatego w jej rozwiązaniu powinni uczestniczyć bezpośrednio wszyscy zainteresowani. Wdrożenie nowego sposobu działania musi zawsze zacząć się od przeanalizowania stanu obecnego.

Pierwszym krokiem będzie zebranie teamu i zmapowanie tego, w jaki sposób aktualnie prowadzona jest sprzedaż B2B, bądź też marketing B2B, jeśli to jego dotyczy dany problem. Posiadając pełny obraz sytuacji, można przystąpić do dyskusji nad propozycjami zmian. W tym momencie każdy członek zespołu dostaje szansę, aby wykazać się własnymi pomysłami i kreatywnością. Wypracowane w ten sposób procesy biznesowe dobrze służą firmie, bo pracownicy czują, że dołożyli swoją cegiełkę i zostali wysłuchani. Nie pojawia się wtedy opór wobec narzuconych odgórnie zasad, które powstają w niezrozumiały sposób.

Korzyści z wdrożenia procesów


Podstawową zaletą podejścia procesowego jest możliwość utrzymania powtarzalnej jakości, co ma szczególne znaczenie jeśli chodzi o sprzedaż B2B. Klienci biznesowi oczekują przewidywalności - usługa lub produkt powinna być dostarczana zawsze na tym samym poziomie, niezależnie od tego, który pracownik będzie akurat obsługiwał dane zamówienie. Bez ustalonych z góry procedur każda osoba prowadzi działania w swoim własnym wyuczonym stylu, co często denerwuje kontrahentów stawiających na powtarzalność i brak niespodzianek.

Wdrożenie procesów otwiera również ścieżkę do automatyzacji wielu czynności - jeśli każdy wykonuje dane zadanie wypracowanym indywidualnie sposobem, to trudno zaimplementować jakiekolwiek narzędzia wspomagające. Znalezienie regularnie występujących schematów i zamknięcie ich w ramach procedur to pierwszy krok do usprawnienia pracy za pomocą specjalistycznego oprogramowania.

Kolejną istotną korzyścią jest fakt, że procesy biznesowe pozwalają zatrzymać know-how w firmie. Jeśli w teamie prowadzącym marketing B2B znajdzie się osoba osiągająca spektakularne wyniki w swoich kampaniach, to warto poprosić ją o opracowanie procedur, które zabezpieczą osiąganie podobnych efektów w przyszłości. Wtedy nawet gdy dany członek teamu zdecyduje się zmienić pracę i odejdzie z firmy, to dział marketingu będzie mógł na bazie przygotowanych procesów kontynuować efektywne działania.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rocznica katastrofy w Czarnobylu. Górnicy mieli uratować świat
26 kwietnia 2024
41,072 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]