PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 marca 2024 09:47 Polska Agencja Prasowa

Polacy szukają nowej pracy lub planują to w najbliższym czasie

Wynagrodzenie i poczucie docenienia są kluczowe odpowiednio dla 29 proc. i 28 proc. pracowników
fot: Krystian Krawczyk

Nowej pracy poszukuje 44 proc. pracowników lub planuje w najbliższym czasie zmienić obecną, podczas gdy w pierwszych miesiącach 2023 r. było to 41 proc. - wynika z opublikowanego w środę badania. Coraz więcej pracowników jest otwartych na ciekawe oferty zatrudnienia.

W opublikowanym w środę badaniu Pracuj.pl Mobilność zawodowa Polaków w 2024 roku wskazano, że 27 proc. osób przyznaje, że ostatni raz zmieniło pracę ponad dekadę temu; 16 proc. badanych zdecydowało się na zmianę w okresie od 5 do 10 lat temu, a grupa respondentów, którzy ostatni raz zmienili pracę w ciągu 3-5 lat, stanowi 14 proc.

W pierwszych miesiącach ub.r. 41 proc. uczestników badania deklarowało, że poszukują nowej pracy lub planują w najbliższym czasie zmienić obecną, zaś w najnowszym pomiarze - po sześciu miesiącach - ta liczba wzrosła do 44 proc. Z informacji wynika, że rośnie też odsetek pracowników otwartych na otrzymanie ciekawej oferty pracy - wskazuje na to 85 proc. uczestników badania.

Jak podano, grupa pracowników otwartych na zmiany jest tym większa, im więcej przedstawicieli młodego pokolenia na niego wchodzi.

W ciągu ostatniego roku pracę zmieniło 20 proc. badanych w porównaniu do 17 proc. z ankiety z I kwartału 2023 r. Ten trend świadczy o wzrastającym zainteresowaniu Polaków poszukiwaniem nowych możliwości zawodowych, co może być motywowane różnorodnymi czynnikami, takimi jak poszukiwanie lepszego wynagrodzenia, dążenie do rozwoju osobistego czy poszukiwanie bardziej satysfakcjonującej pracy - poinformowało Pracuj.pl.

Autorzy badania podkreślili, że największy odsetek osób planujących zmiany w życiu zawodowym na przestrzeni najbliższych miesięcy charakteryzuje najmłodszą grupę odbiorców. W grupie wiekowej 18-24 lat pracę zamierza w najbliższym czasie zmienić 56 proc. respondentów, a wśród osób w wieku 25-34 lata - 54 proc.

Ekspertka ds. rekrutacji i rozwoju talentów w Pracuj.pl Konstancja Zyzik zwróciła uwagę na wzmożoną aktywność wśród kandydatów. W minionym roku aż o 14 proc. wzrosła liczba złożonych przez kandydatów aplikacji w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Analiza danych z ostatnich miesięcy ujawnia znamienne tendencje: wzrasta liczba osób, które nie tylko aktywnie poszukują pracy, ale także takich, które są gotowe na zmiany i nowe wyzwania zawodowe - poinformowała Zyzik, cytowana w informacji prasowej. Jej zdaniem ta zmiana podejścia jest symptomatyczna dla rosnącej świadomości zawodowej Polaków oraz ich gotowości do podnoszenia kwalifikacji i rozwijania kompetencji.

Ponad połowa (52 proc.) z nas rozgląda się za nowymi możliwościami zawodowymi po to, by więcej zarabiać - wynika z badania. Najważniejsze powody to: brak możliwości rozwoju lub awansu w obecnym miejscu pracy (27 proc. badanych), poczucie bycia niedocenianym, które odczuwa 24 proc. badanych (w porównaniu do 22 proc. w poprzednim pomiarze), chęć zmiany branży lub zawodu (19 proc.), czy zła atmosfera panująca w obecnej firmie (17 proc.) - wymieniono.

Wśród Polaków, którzy nie poszukują aktywnie nowej pracy, przeważają ci, dla których obecne miejsce zatrudnienia w pełni odpowiada ich oczekiwaniom i potrzebom. Największą wagę przywiązują oni do lokalizacji - 46 proc. badanym pasuje ona idealnie, co w połączeniu z dobrą atmosferą w firmie (40 proc.) tworzy komfortowe środowisko pracy. Dobre relacje z szefem jako powód pozostawania w obecnej firmie podało 31 proc. respondentów.

Podano, że wynagrodzenie i poczucie docenienia są kluczowe odpowiednio dla 29 proc. i 28 proc. pracowników; podkreślają oni, że aspekty finansowe i emocjonalne odgrywają dużą rolę w decyzji o pozostaniu na obecnym stanowisku. Kolejnymi czynnikami, które sprawiają, że pracownicy wolą nie zmieniać pracy, są: przywiązanie do pracodawcy i chęć dalszego rozwoju w znanej sobie branży czy zawodzie oraz możliwości awansu - odpowiednio 27 proc., 23 proc. i 17 proc. Natomiast 18 proc. osób przyznaje, że na rynku brakuje odpowiednich dla nich ofert pracy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IYIHX
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Rocznica katastrofy w Czarnobylu. Górnicy mieli uratować świat
26 kwietnia 2024
40,978 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]