Do 21 kwietnia (tego roku) można zgłaszać projekty, które przy użyciu nowych technologii pomogą rozwiązać problemy mieszkańców miast. Najlepsze koncepcje mogą liczyć na 100 tys. zł na wdrożenie inwestycji.
Inicjatywa realizowana jest w ramach ogólnopolskiego konkursu Startup Roadshow Smart City Challenge.
100 tys. zł zainwestuje w najlepszy projekt fundusz kapitałowy Black Pearls VC. Zespół może również liczyć na wsparcie Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości, Śląskiego Klastra Multimedialnego HUB CLUB, firmy BT Skyrise oraz Microsoft.
- Miasta, jeśli chcą być bardziej konkurencyjne, funkcjonalne i przyjazne dla swoich mieszkańców, muszą wciąż się rozwijać. To wymaga ogromnej pracy w wielu obszarach: bezpieczeństwa, transportu, komunikacji, edukacji, obsługi obywateli itd. Na Zachodzie to już się dzieje. Rozwój inteligentnych miast powinien być wspierany przez nowe technologie, władze oraz samych mieszkańców - powiedział prezes BT Skyrise Jarosław Pilarczyk.
Autorzy projektów mają zaproponować nowe, oryginalne rozwiązania realnych problemów mieszkańców miast przy użyciu nowych technologii. W konkursie może wziąć udział każdy zainteresowany. Na stronie http://startuproadshow.pl/smart-city-challenge/ trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy i odpowiednie oświadczenia. Tam też można znaleźć przykładowe zgłoszenie i regulamin.
Nabór projektów trwa do 21 kwietnia. 29 kwietnia odbędzie się szkolenie przygotowujące do prezentacji wyselekcjonowanych przez organizatorów pomysłów. W maju wyłonieni zostaną zwycięzcy.
W efekcie Black Pearls VC zainwestuje 100 tysięcy zł w realizację zwycięskiego projektu poprzez utworzenie z pomysłodawcą przedsięwzięcia nowej spółki z o.o. i objęcie w zamian 10 proc. udziałów w jej kapitale zakładowym. Inne wyróżniające się projekty mogą liczyć na wsparcie w ich opracowaniu w specjalnym programie akceleracyjnym.
Smart City Challenge to specjalna edycja konkursu Startup Roadshow, organizowanego od listopada 2014 przez fundusz kapitałowy Black Pearls VC. Oprócz szansy na zaprezentowanie swoich projektów przed inwestorami i zdobycie finansowania, pomysłodawcy otrzymają również profesjonalne doradztwo w zakresie tworzenia modeli biznesowych i biznesplanów, a także prezentacji inwestorskich.
Agata Kukwa, communications director z Black Pearls VC podkreśliła w rozmowie z PAP, że w polskich miastach pozostaje wciąż wiele do zrobienia, aby żyło się w nich lepiej. - Niektóre bariery są trudne do pokonania, bo wynikają np. z historii miasta i trwającego setki lat sposobu zabudowy. Inne kwestie można jednak zmienić, niekoniecznie przy wielkich nakładach. Mamy nadzieję, że konkurs pozwoli wyłonić takie projekty, wdrożyć je w Polsce i otworzyć im okno na świat - powiedziała.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.