PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 czerwca 2016 09:00 Trybuna Górnicza : : autor: Anna Zych 2,709 odsłon

Górnictwo OK: po pracownikach czas na środowisko

Czy polski węgiel może być postrzegany jako paliwo ekologiczne i czy branża wydobywcza może w społecznym odbiorze zmienić swój wizerunek? - nad tym zastanawiali się na ostatnim spotkaniu uczestnicy projektu "Górnictwo OK"
fot: Maciej Dorosiński

Nad tym, czy polski węgiel może być postrzegany jako paliwo ekologiczne i czy branża wydobywcza może w społecznym odbiorze zmienić swój wizerunek, zastanawiali się uczestnicy drugiego spotkania zorganizowanego w ramach projektu "Górnictwo OK".

Węgiel postrzegany jest jako paliwo brudne, a jego spalanie w potocznym odbiorze jest główną przyczyną zanieczyszczenia powietrza w polskich miastach. Z kolei eksploatacja górnicza kojarzona jest z nieodwracalną degradacją powierzchni. Aby ten obraz zmienić, uczestnicy projektu "Górnictwo OK" wskazali na pięć inicjatyw, które będą realizować.

Dobre praktyki
Pierwszą jest zebranie i promowanie almanachu dobrych praktyk, świadczących o konkurencyjności ekologicznej polskiego węgla kamiennego jako paliwa dla energetyki zawodowej oraz ciepłownictwa. W almanachu ma się znaleźć zestaw faktów i danych pokazujących zalety węgla. Docelowo przygotowany materiał ma być promowany w kraju i Unii Europejskiej. Podobne zestawienie przekonujące do korzystania z węgla jako paliwa skierowane ma zostać do odbiorców indywidualnych.

Trzecią inicjatywą wyszczególnioną w ramach projektu jest budowa systemu reklamacji jakościowych, który wykorzystywany byłby w relacjach pomiędzy producentem węgla a konsumentem. Celem tej inicjatywy jest uzyskanie przez przedsiębiorstwa górnicze całościowego nadzoru jakościowego (w tym z zakresu parametrów technicznych) nad oferowanymi produktami i przyjęcie odpowiedzialności za ich jakość.

Kodeks standardów
Kolejną wskazaną inicjatywą jest stworzenie i wprowadzenie kompleksowego kodeksu standardów, który byłby stosowany w obrocie węglem przez pośredników handlowych współpracujących z branżą. Ostatnim pomysłem, który zrodził się na spotkaniu, jest stworzenie i wypromowanie znaku towarowego polskiej branży górniczej, działającego na zasadach certyfikatu, który byłby nadawany węglowi wydobywanemu w Polsce i sprzedawanemu z zachowaniem zasad etyki. Certyfikat poświadczałby wysokie i standaryzowane parametry jakościowe węgla, wskazujące m.in., że jest paliwem ekologicznym.

Pomysł projektu "Górnictwo OK" zrodził się podczas XXV Szkoły Eksploatacji Podziemnej. Celem tego przedsięwzięcia jest prowadzenie wspólnej polityki spółek górniczych w zakresie społecznej odpowiedzialności, tak by ukazywać górnictwo jako branżę z przyszłością, nowoczesną i strategiczną. Inicjatywa ma wskazać obszary, które branża może usprawnić oraz promować działania, które już podjęto.

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Student 26 czerwca 2016 09:31:36
    Profile Avatar

    Powodzenia! Tego od zawsze brakowało - dobrego PRu górnictwa, nie tylko węglowego. Trzymam kciuki i dziękuję pomysłodawcy - Panu Doktorowi Pawłowi Bogaczowi - za zaangażowanie :)

  • MMWTI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,145 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]