Ta strona używa plików cookie. Jeżeli pozostajesz na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.

Najnowsze tweety:

https://twitter.com/nettgpl


reklama
Flottweg_700x100_FLO-15199_WEB-Banner-Bergbau-Polen
reklama

Śląskie: będzie remont ważnej linii kolejowej

Kategorie: Ceny i notowania
Typ: Kraj
Utworzone: czwartek, 28 stycznia 2016 Źródło: Polska Agencja Prasowa
fot. Andrzej Bęben
Roboty będą częścią zapowiedzianego przez PLK, wartego blisko 9 mld zł, planu inwestycyjnego dla woj. śląskiego, który do 2022 r. ma w regionie objąć linie o długości 870 km
reklama

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowuje remonty linii E 65 na terenie woj. śląskiego. To część połączenia Warszawy z granicą państwa w Zebrzydowicach i ważnych w ruchu regionalnym relacji Gliwice - Katowice - Częstochowa i Bielsko-Biała - Katowice.

Z opublikowanych w czwartek (28 stycznia) przez PLK ogłoszeń wynika, że do przetargu na zaprojektowanie prac na odcinku linii kolejowej E 65 między Będzinem, a Katowicami Szopienicami Południowymi zgłosiło się 13 oferentów. 14 oferentów zgłosiło się natomiast do przetargu obejmującego zaprojektowanie prac dla odcinków tej linii: Katowice Szopienice Płd. - Katowice - Katowice Piotrowice oraz Tychy - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - granica państwa.

Roboty te będą częścią zapowiedzianego przez PLK, wartego blisko 9 mld zł, planu inwestycyjnego dla woj. śląskiego, który do 2022 r. ma w regionie objąć linie o długości 870 km. Choć w tym roku najpewniej nie ruszy jeszcze realizacja głównych przedsięwzięć, trwają prace koncepcyjne i projektowe.

PLK zapowiedziały m.in. remont i częściową rozbudowę magistrali E 65 tworzącej połączenie linii z centralnej Polski przez Będzin (początek inwestycji), Sosnowiec, Katowice, Tychy, Czechowice-Dziedzice, do granicy państwa w Zebrzydowicach (łącznie ok. 85 km).

Formalnie całe duże przedsięwzięcie nazywa się: "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska". Jego etap I dotyczy linii E 65 na odcinku Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice.

W grudniu ub. roku PLK ogłosiła m.in. przetargi ograniczone na wykonanie projektów budowlanych i pozyskanie niezbędnych pozwoleń dla dwóch zadań. Pierwsze z nich obejmuje odcinek Będzin - Katowice Szopienice Płd. o długości 7,4 km (przetarg zakłada tam też opcję nadzoru autorskiego).

Drugi to znacznie obszerniejsze odcinki Katowice Szopienice Płd. - Katowice - Katowice Piotrowice oraz Tychy - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice - granica państwa (przetarg zakłada tam również pełnienie nadzoru autorskiego nad inwestycją).

Z ogłoszenia przetargowego dla odcinka Będzin - Szopienice Płd. wynika, że zaprojektowana ma tam zostać m.in. zmiana układu dwutorowego na czterotorowy na odcinku Będzin - Sosnowiec Główny oraz układu dwutorowego na pięciotorowy na odcinku Sosnowiec Gł. - Szopienice Płd. Układ pięciotorowy ma wynikać z wydłużenia linii kolejowej nr 660 z Sosnowca Głównego do włączenia jej w nowoprojektowany układ torowy linii nr 1 w Szopienicach Płd.

Jak przekazał Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK, według wstępnej koncepcji poza rozbudową linii rozważano tam m.in. dwa nowe perony (m.in. pod kątem obsługi ruchu aglomeracyjnego): w Sosnowcu oraz Szopienicach Płd. oraz budowa nowego przystanku Katowice Morawa.

Z kolei według Karniewskiego na drugim z odcinków - obok rozbudowy linii - mógłby powstać nowy przystanek Katowice Damrota.

Zobacz wszystkie z: Ceny i notowania
reklama

Komentarze

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!
Dodaj komentarz
Akceptuję regulamin serwisu
Przepisz tekst z obrazka:
YKVWZ
Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.
reklama
220x100_cbidgp

reklama

Najnowsze komentarze

reklama