PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 listopada 2015 12:39 Polska Agencja Prasowa 1,503 odsłon

PKP PLK: w grudniu koniec prac na stacji Warszawa Okęcie

Przebudowa stacji związana jest z inwestycją na odcinku Warszawa Okęcie - Czachówek, która ma się zakończyć w II kw. 2017 r. Na modernizację tego 27-kilometrowego odcinka Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln złotych
fot: Andrzej Bęben/ARC

Krótsza podróż, sprawniejsza obsługa pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych - to efekt przebudowy stacji Warszawa Okęcie - poinformował w piątek (20 listopada) Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Koszt inwestycji to 85 mln zł; prace mają się zakończyć w grudniu br.

Przebudowa stacji związana jest z inwestycją na odcinku Warszawa Okęcie - Czachówek, która ma się zakończyć w II kw. 2017 r. Na modernizację tego 27-kilometrowego odcinka Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln złotych. - Mimo że jest to tylko 27 km, to na tym odcinku musimy przebudować 77 km torów i 101 rozjazdów, zmodernizować 13 przejazdów kolejowo-drogowych oraz wymienić 75 km sieci trakcyjnych - powiedział Jakubowski.

Modernizacja ma umożliwić przewoźnikom m.in. Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii.

- Do korzystania z kolei zachęcą wygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osób niepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością 160 km/h - podkreślił Jakubowski.

Na stacji Warszawa Okęcie wykonawca ułożył już 3,5 km torów oraz 6 rozjazdów. Teraz przystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będą koncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wiaty.

Jak poinformował Jakubowski, w grudniu br. kończą się także prace na stacji Radom, o wartości 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzech całkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz wyremontowanego przejścia podziemnego.

W październiku br. inwestor, czyli Polskie Linie Kolejowe, ogłosił dwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa - Radom. W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują, a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka - Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich prac (ma to nastąpić do 2020 r.) podróż między Warszawą a Radomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układ torów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LTLRZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,128 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]