PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
16 listopada 2015 14:12 Polska Agencja Prasowa 2,318 odsłon

Chorzów: Alstom rozpoczyna produkcję pociągów metra dla Rijadu

Chorzowski zakład będzie odpowiedzialny za produkcję 69 składów o nazwie Metropolis, które trafią do stolicy Arabii Saudyjskiej
fot: warszawa.wikia.com

Francuski koncern Alstom rozpoczął w swej fabryce w Chorzowie produkcję pociągów metra dla Rijadu. Chorzowski zakład będzie odpowiedzialny za produkcję 69 składów o nazwie Metropolis, które trafią do stolicy Arabii Saudyjskiej - podali przedstawiciele Alstomu.

Alstom jest jedną z firm tworzących konsorcjum FAST, któremu w 2013 r. Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) udzielił zamówienia na projekt i budowę linii metra nr 4, 5 i 6 w Rijadzie. Wartość całego kontraktu to 5,8 mld euro, a samego kontraktu dla Alstomu - 1,2 mld euro.

Jak poinformował w poniedziałek PAP Marek Gawroński z firmy Alstom, pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone ADA w 2017 roku, ostatnie - do 2018 r. Wkrótce mieszkańcom Rijadu zostanie zaprezentowana pełnowymiarowa makieta tego pociągu.

Zakład w Chorzowie, zatrudniający około tysiąca pracowników, jest jedną z największych fabryk produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Składy Metropolis dla Rijadu składają się z dwóch wagonów o długości 36 metrów. Każdy pociąg obejmie trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi są w 100 proc. zautomatyzowane, będą kursować bez maszynisty.

Pociągi będą miały ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany system informacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy m.in. Urbalis - rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane w taki sposób, aby ograniczyć pobór energii.

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdują się: we Francji (Valenciennes - inżynieria, Le Creuso - wózki, Villeurbanne - system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans - silniki, Saint-Ouen - sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii (Madryt - system informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa) oraz w Belgii (Charleroi - podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).

Koncern Alstom rozwija i dystrybuuje kompleksowe usługi, urządzenia i systemy dla sektora kolejowego. Alstom zarządza systemami transportowymi, w tym taborem kolejowym, sygnalizacją, utrzymaniem, modernizacją, infrastrukturą oraz oferuje zintegrowane rozwiązania transportowe. Alstom Transport jest obecny w ponad 60 krajach, zatrudniając 32 tys. pracowników.

W Polsce koncern reprezentowany jest przez Alstom Konstal SA z siedzibą w Chorzowie - jednego z największych producentów taboru kolejowego dla europejskich operatorów. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 1100 pracowników w chorzowskiej fabryce taboru szynowego oraz w Centrum Serwisowym Pendolino w Warszawie.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LTNLR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,634 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]