PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 września 2015 12:05 Polska Agencja Prasowa 1,861 odsłon

91 proc. Polaków korzysta z telefonu komórkowego

Według sondażu wśród użytkowników smartfonów przeważają m.in. osoby od 18 do 44 roku życia, z wyższym, średnim lub gimnazjalnym wykształceniem, mieszkańcy największych miast, dobrze sytuowani oraz przedstawiciele kadry kierowniczej
fot: Maciej Dorosiński

91 proc. dorosłych Polaków korzysta z telefonów komórkowych, z czego 41 proc. z klasycznych, 35 proc. ze smartfonów, a 15 proc. ma oba urządzenia - wynika z badania CBOS. Posiadacze smartfonów są młodsi i lepiej wykształceni od właścicieli tradycyjnych komórek.

"Poza prowadzeniem rozmów (100 proc.), ponad trzy czwarte użytkowników telefonów komórkowych (78 proc.) wysyła i odbiera za ich pośrednictwem wiadomości SMS. Z mniej typowych dla telefonów funkcji największą popularnością (57 proc.) cieszy się aparat fotograficzny" - podkreślają autorzy raportu.

CBOS zauważył, że robienie zdjęć za pomocą telefonu jest bardziej popularne, niż wykorzystywanie go jako zegarka lub budzika (53 proc. badanych ), a także kalendarza lub terminarza (44 proc. respondentów).

Z badania wynika, że 31 proc. Polaków korzysta z funkcji nagrywania wideo, a z rejestrowania dźwięku - 13 proc. Chętnie też korzystamy z internetu. 37 proc. Polaków przegląda za pomocą telefonu strony internetowe. Z kolei pocztę elektroniczną i prognozę pogody, a także konto w serwisie społecznościowym sprawdza odpowiednio: 28 proc. i 22 proc. respondentów.

Według CBOS 12 proc. badanych używa telefonu do robienia zakupów, rezerwacji biletów lub hotelu. "Jeśli chodzi o funkcje multimedialne, telefony najczęściej służą do słuchania muzyki, radia (33 proc.), rzadziej do oglądania materiałów wideo (20 proc.), grania w gry (18 proc.), a sporadycznie - do czytania książek i innych plików tekstowych (9 proc.)" - zaznaczył CBOS.

"Ponad jedna czwarta użytkowników telefonów komórkowych (27 proc.) korzysta z nawigacji i map. Stosunkowo nielicznym (12 proc.) zdarza się edytować przy pomocy telefonu komórkowego pliki tekstowe lub zdjęcia. Mało rozpowszechnione są płatności zbliżeniowe przy użyciu smartfona (5 proc.). Poza tym wśród innych, nieuwzględnionych w kafeterii (3 proc.) wymieniano takie funkcje jak: latarka, kalkulator, notatnik, słownik, krokomierz, a także komunikatory internetowe" - dodał CBOS.

Według sondażu wśród użytkowników smartfonów przeważają m.in. osoby od 18 do 44 roku życia, z wyższym, średnim lub gimnazjalnym wykształceniem, mieszkańcy największych miast, dobrze sytuowani oraz przedstawiciele kadry kierowniczej. Nieznacznie częściej ze smartfonów korzystają też kobiety niż mężczyźni.

Zarówno klasycznego telefonu komórkowego, jak i smartfona używają prywatni przedsiębiorcy, pracownicy administracyjno-biurowi, technicy, kadra kierownicza, a także specjaliści z wyższym wykształceniem.

Posiadaczami wyłącznie klasycznych telefonów komórkowych są najczęściej osoby w wieku 45 lat i powyżej, mieszkańcy wsi i dużych miast, osoby z wykształceniem podstawowym lub zasadniczym, rolnicy, niewykwalifikowani robotnicy oraz osoby, które mają złą sytuację materialną.

"Wśród respondentów mających 45 i więcej lat, a zwłaszcza wśród najstarszych (65+), przeważają osoby, które wykorzystują telefon komórkowy wyłącznie do rozmów. Najmłodsi użytkownicy w największym stopniu sięgają po pozostałe możliwości telefonów, co jest również związane z faktem, iż ogromna większość z nich posiada smartfony, które - w przeciwieństwie do telefonów tradycyjnych - oferują wszystkie funkcje związane z dostępem do internetu i multimediów" - podkreślili autorzy raportu.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YADZD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,508 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]