PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
31 lipca 2015 19:34 Polska Agencja Prasowa 1,603 odsłon

Pewne (dla większości) jak w banku

A ok. 20 proc. woli trzymać oszczędności pod ręką
fot: Creative Commons

67 proc. Polaków uważa, że oszczędności złożone w bankach w Polsce są bezpieczne, a tylko co piąty jest przeciwnego zdania; za najbezpieczniejsze, a zarazem najbardziej zyskowne uważamy inwestycje w nieruchomości - wynika z badania TNS Polska.

Badanie przeprowadzono w dniach 10 - 15 lipca 2015 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1004 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. Inspiracją do przeprowadzania badania był kryzys w Grecji i perturbacje tamtejszego systemu bankowego.

Na pytanie, czy oszczędności Polaków złożone w bankach są obecnie bezpieczne, twierdząco odpowiedziało 67 proc. badanych przez TNS Polska, przy czym zdaniem 10 proc. są one zdecydowanie bezpieczne, a 56 proc. - raczej bezpieczne.

O los depozytów zdecydowanie martwi się natomiast 4 proc. badanych, a dalsze 16 proc. wyraża obawę, że raczej nie są one bezpieczne. Są to częściej osoby w wieku 60 i więcej lat (28 proc. w porównaniu z 20 proc. ogółem).

Jak podał TNS Polska, badani poproszeni o wskazanie trzech najbardziej opłacalnych sposobów lokowania oszczędności, najczęściej wymieniali kupno działki lub nieruchomości. Aż 46 proc. pytanych wskazało właśnie na ten sposób inwestowania oszczędności. "Działka, nieruchomość" zdecydowanie dystansowało pozostałe 14 sposobów z listy możliwych odpowiedzi. Co czwarty ankietowany (24 proc.) był zdania, że największy zysk może przynieść ulokowanie nadwyżek finansowych w złoto lub biżuterię. Co piąty natomiast za najbardziej opłacalne wskazywał: terminową lokatę bankową w złotych (20 proc.), konto oszczędnościowe (19 proc.) lub zakup antyków, dzieł sztuki (19 proc.).

Pozostałe formy lokowania oszczędności były wskazywane zdecydowanie rzadziej. Co ósmy badany mówił o akcjach spółek giełdowych (13 proc.) lub o polisie ubezpieczeniowej na życie (13 proc.), co dziewiąty o inwestycjach na firmę (11 proc.) lub o obligacjach skarbu państwa (11 proc). Również co dziewiąty ankietowany (11 proc.) oceniał, że najbardziej opłaca się trzymać swoje oszczędności w przysłowiowej "skarpecie", czyli w gotówce w domu.

TNS Polska pytała w badaniu także o ocenę najbezpieczniejszych oszczędności. Tu również na czele znalazły się inwestycje w działkę lub nieruchomość - tę odpowiedź wskazało 45 proc. badanych. Prawie dwa razy mniej osób wypowiedziało się w ten sposób na temat inwestycji w złoto i biżuterię (23 proc.) oraz o trzymaniu pieniędzy na koncie oszczędnościowym (22 proc.). Niespełna jedna piąta badanych za jedną z najbardziej bezpiecznych form oszczędzania uznała inwestycję w antyki i w dzieła sztuki (19 proc.) oraz terminową lokatę bankową w złotych (18 proc.). 16 proc. Polaków uznało, że trzymanie gotówki w domu jest jednym z najbardziej bezpiecznych sposobów oszczędzania pieniędzy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QHCGU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,229 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]