PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 kwietnia 2015 08:11 Polska Agencja Prasowa 1,383 odsłon

Badania: 19 proc. zapłaciłoby za wiarygodne informacje

Jak pokazały badania TNS Polska, ponad połowa Polaków deklaruje, że interesuje się prawie wszystkim
fot: Andrzej Bęben/ARC

Choć 81 proc. Polaków deklaruje, że wiarygodne informacje są dla nich ważne, to tylko 19 proc. jest gotowych zapłacić za dostęp do nich - wynika z badań TNS Polska. 10 proc. nie przeznaczyłoby na ten cel więcej niż 5 zł miesięcznie.

Znacznie mniej badanych byłoby skłonnych płacić za dostęp do informacji więcej: 5 proc. do 10 zł, 3 proc. do 20 zł a tylko 1 proc. jest gotowych płacić za informacje powyżej 20 zł miesięcznie.

81 proc. ankietowanych w ogóle nie chce płacić za dostęp do informacji.

Zdaniem autorów badania, świadczy to o tym, że Polacy uważają wiarygodne informacje za standard, za który nie powinno się płacić. "Chcemy mieć darmowy dostęp do wiarygodnych informacji i uważamy, że mamy do tego prawo" - czytamy w podsumowaniu badań "Wiarygodne informacje - czy są dziś w cenie?".

Jak pokazały badania TNS Polska, ponad połowa Polaków deklaruje, że interesuje się prawie wszystkim. 69 proc. ankietowanych wskazało, że interesuje się kulturą i rozrywką oraz polityką krajową, pracą i edukacją - po 61 proc. Po 58 proc. badanych zadeklarowało zainteresowanie gospodarką oraz sportem. 56 proc. szuka informacji dotyczących nauki i techniki, a 52 proc. interesuje się polityką światową.

Najpopularniejszym źródłem informacji dla Polaków jest telewizja - 81 proc. respondentów czerpie informacje na interesujące ich tematy przede wszystkim z telewizyjnych programów informacyjnych.

Znacznie rzadziej wiarygodnych informacji poszukujemy w internetowych serwisach informacyjnych (33 proc.). Wśród innych internetowych źródeł informacji znalazły się fora internetowe (11 proc.), serwisy społecznościowe (10 proc.) i blogi (5 proc.).

Internet jest znacznie ważniejszym źródłem informacji dla ludzi w wieku 15-39 lat niż dla starszych. "Ludzie młodzi częściej korzystają z internetu. Internet jest dla nich nie tylko podstawowym źródłem informacji lub rozrywki, ale także miejsce społecznej aktywności" - podsumowuje TNS.

Polacy czerpią informacje także z radia (22 proc.), prasy codziennej (20 proc.) i tygodników (14 proc.). Dla 23 proc. ankietowanych źródłem informacji są krewni, przyjaciele i znajomi.

Badanie TNS Polska "Wiarygodne informacje - czy są dziś w cenie?" zostało przeprowadzone w dniach 13-18 marca 2015 r., na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat, metodą wspomaganych komputerowo wywiadów bezpośrednich (CAPI).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QGZZV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,606 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]