PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
25 lutego 2015 19:06 Polska Agencja Prasowa 1,533 odsłon

Kolej: z Kielc do Katowic krócej o godzinę

O godzinę krócej będzie trwała podróż koleją między Kielcami a Katowicami. Od 1 marca stolice dwóch regionów połączą też dwie nowe pary pociągów - poinformował wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak.

Jak informuje Urząd Marszałkowski, z Kielc do Katowic pasażerowie będą mogli pojechać pociągami "Ostaniec" o 5.24 oraz "Łysica" o 16.00. W przeciwnym kierunku zaplanowano odjazdy na 7.20 i 19.01. - Poranny pociąg do Katowic, skierowany jest przede wszystkim do osób, które potrzebują skorzystać z oferty instytucji, które rozpoczynają działalność przed godziną ósmą na Śląsku i Zagłębiu. Taka potrzeba była zauważalna w ostatnich latach - powiedział dyrektor świętokrzyskiego oddziału Przewozów Regionalnych Robert Zaborski.

Jak dodał Maćkowiak dzięki zmianie trasy połączeń między Kielcami a Katowicami średni czas podróży skróci się o godzinę i wyniesie 2 godziny i 18 minut. Wspomniane pociągi będą kursowały linią Kielce-Częstochowa, po czym wjadą na Centralną Magistralę Kolejową. Na ich trasie znajdą się takie stacje jak Małogoszcz, Włoszczowa, Zawiercie, Dąbrowa Górnicza, Będzin Miasto oraz Sosnowiec Główny. Bilet na tej trasie będzie kosztował 27,10 zł.

Połączenia będą obsługiwały nowoczesne składy "Impuls" zakupione w ramach przetargu czterech województw - świętokrzyskiego, małopolskiego, śląskiego i podkarpackiego. - Przypomnę, że zgodnie z projektem zakupione przez nas pociągi muszą jeździć na trasach międzywojewódzkich - zaznaczył Maćkowiak. Wartość wspólnego kontraktu na dostawę 19 pociągów przekroczyła 313 mln zł.

Uruchomienie nowych i szybszych tras na linii Kielce - Katowice nie rozwiązuje jednak wszystkich problemów dotyczących międzywojewódzkich połączeń kolejowych woj. świętokrzyskiego. Z powodu remontów przejazd TLK między Kielcami a Warszawą Centralną (przez Radom) wynosi ponad 3 godziny. Dla porównania z położonej w zachodniej części regionu Włoszczowy Północ, dojazd do stolicy pociągiem Pendolino Centralną Magistralą Kolejową (CMK) zajmuje dwa razy mniej czasu.

Jak twierdzą świętokrzyscy samorządowcy istnieje możliwość alternatywnego połączenia Kielc z Warszawą właśnie przez Włoszczowę. Problem w tym, że nie pozwala na to infrastruktura - brakuje łącznika linii kolejowej Kielce - Częstochowa z CMK. Według zapowiedzi Maćkowiaka, może on powstać jeszcze przed 2020 rokiem.

- Łącznica Czarna-Włoszczowa Północ jest zapisana jako jeden z istotniejszych projektów w naszym kontrakcie terytorialnym, który mamy podpisany między województwem a Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju. Planujemy dać pieniądze na tę inwestycję z naszego Regionalnego Programu Operacyjnego. Tutaj państwo zapewnia tylko wkład własny i inwestorem będzie PKP PLK () Myślę, że jest to kwestia 3-4 lat, kiedy będzie można uruchomić takie połączenia - wyjaśnił wicemarszałek.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • GEOMZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
37,489 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]