PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
10 grudnia 2014 11:16 Portal gospodarka i ludzie : : autor: BE 18,051 odsłon

Centrum Smitha: obniżyć górnikom dochody o 10 proc.

Czy praca w takich warunkach nie jest uciążliwą?
fot: Jarosław Galusek/ARC

W czwartek (11 grudnia) Centrum im. Adama Smitha przedstawi swój najnowszy raport o górnictwie węgla kamiennego. "Nowoczesne górnictwo - made in Poland". Sporo będzie w nim o konieczności zmian legislacyjnych, takich jak m.in. zniesienie Karty górnika, zakończenia wydawania tzw. flapsów, zniesienia deputatu węgla dla emerytów itp.

W zapowiedzi prezentacji raportu jej organizatorzy informują:
"Nieodzowna wydaje się konieczność uchylenia Karty górnika z 1981 r. Obowiązujące obecnie w sektorze węgla kamiennego przepisy prawa wewnątrzzakładowego wynikają z przepisów prawa sprzed wielu lat. Tworzone w latach 90. XX w. porozumienia zbiorowe i inne akty prawa wewnętrznego zakonserwowały system prawny zgodny ze stanem faktycznym na chwilę ich przyjmowania. Dziś jednak większość tych zapisów zupełnie nie przystaje do rzeczywistości. A wszelki nowelizacje i zmiany w systemie powszechnego prawa pracy dokonywane od lat 90. do dzisiaj nie znajdują zastosowania w sektorze górniczym, bowiem ich wdrożenie nie jest możliwe bez zmiany wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy, na co działające w branży związki zawodowe nie wyrażają zgody.

Od autorów raportu
"Typowa polska kopalnia wśród kosztów płacowych musi uwzględniać koszty dodatkowych świadczeń, do wypłaty których jest zobowiązana" - podają autorzy raportu "Nowoczesne górnictwo - made in Poland" i wymieniają "typowe dodatkowe świadczenia, które nałożone są na kopalnie węgla kamiennego":

• wypłata nagród z okazji Dnia Górnika, które obliczane są na podstawie indywidualnego wynagrodzenia niezależnie od wyników kopalni*;
• ekwiwalent "barbórkowy" wyliczony jako pięciokrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw;
• dodatkowa nagroda roczna tzw. "czternastka", czyli 14. pensja, której podstawą jest indywidualne miesięczne wynagrodzenie pracownika w skali poprzedniego roku lub innego okresu odniesienia;
• specjalne wynagrodzenie z Karty górnika (dodatek stażowy) wyliczane jako iloczyn stawki zaszeregowania i procentu wynikającego z okresu zatrudnienia (od 20 proc. po przepracowaniu 1 miesiąca do 60 proc. po 15 latach pracy w przypadku zatrudnionych pod ziemią i od 15 proc. po przepracowaniu 1 roku do 40 (50) proc. po przepracowaniu 15 lat na powierzchni;
• deputat węglowy dla wszystkich aktualnych pracowników - ekwiwalent pieniężny 8 ton w roku;
• deputat węglowy dla emerytów - ekwiwalent pieniężny 3 ton w roku (w 2014 r. rozpoczęło się wypowiadanie emeryckich deputatów węglowych w śląskich spółkach - to świadczenie w skali roku, według danych resortu gospodarki, kosztuje ok. 355 mln zł);
• odprawy emerytalno-rentowe - podstawę stanowi miesięczne wynagrodzenie wyliczone tak jak ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy (zależne również od łącznego stażu pracy);
• nagrody jubileuszowe, których podstawę stanowi miesięczne wynagrodzenie wyliczone tak jak ekwiwalent pieniężny za urlop wypoczynkowy (zależne również od łącznego stażu pracy oraz okresu nauki, nie więcej niż 5 lat);
• koszt zegarka pamiątkowego za 25 lat pracy w górnictwie;
• koszt biletów z Karty górnika - zwrot kosztów przejazdu urlopowego dla pracowników zatrudnionych pod ziemią oraz członków ich rodzin w wysokości ceny biletu kolejowego (II klasy na trasie nie dłuższej niż 1200 km);
• koszt ekwiwalentu na zakup pomocy szkolnych (tzw. kredkowe lub piórnikowe) - na każde dziecko uczęszczające do szkoły w kwocie 30 proc. najniższego wynagrodzenia;koszt dodatku ratowniczego wypłacanego co miesiąc członkom drużyn ratowniczych w wysokości 10 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze (bez zysku).

Autorzy raportu piszą: "Jeśli komuś lista ta wydaje się już długa, to dodajmy inne typy dodatkowych świadczeń, które nie tylko wpływają na wysokość płac, ale przede wszystkim paraliżują możliwości elastycznego reagowania przedsiębiorstw-kopalń i stawiają je w gorszym położeniu w stosunku do zagranicznych konkurentów":

• dodatki za pracę: w porze nocnej; w godzinach nadliczbowych; w warunkach szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych;
• dodatki za wykonywanie funkcji sanitariusza;
• dodatki funkcyjne, dla przodowych ("brygadzistowski") oraz dla strzałowych;
• dodatkowe wynagrodzenie za pełnienie dyżuru domowego;
• dodatkowy urlop wypoczynkowy (w wymiarze 5 dni kalendarzowych po 5 latach pracy pod ziemią, w wymiarze 8 dni kalendarzowych po 10 latach pracy pod ziemią);
• dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze 15 dni (do wykorzystania co dwa lata) dla pracowników pobierających rentę inwalidzką z tytułu wypadku w pracy lub choroby zawodowej;
• dodatkowy urlop zdrowotny na leczenie sanatoryjne lub wczasy profilaktyczno- lecznicze, jeżeli zakład służby zdrowia sprawujący opiekę nad zdrowiem pracownika wyda orzeczenie o potrzebie takiego leczenia;
• dodatek na posiłki profilaktyczne (słynne "flapsy") i deputat mlekowy - dla wykonujących pracę w warunkach szkodliwych lub uciążliwych;
• dodatkowy przydział odzieży ochronnej, roboczej, środków czystości, ręczników kąpielowych;
• dopłata do biletów pracowniczych na dowóz do pracy;
• dodatkowe świadczenia w zakresie ochrony zdrowia tj. koszty zakupu usług (badania specjalistyczne i inne);
• dodatkowe szkolenia pracowników w części pokrywanej przez zakład pracy.

W opinii autorów raportu łącznie te "sztywne wypłaty stanowią około 10 proc. płac ogółem, a tym samym co najmniej 5 proc. łącznych kosztów przedsiębiorstwa. Nie są to, powtórzmy, premie, które związane są z osiągnięciami poszczególnych pracowników czy wynikami firmy i mają silne funkcje motywacyjne, lecz "quasi-prawa", świadczenia powstałe jako kumulacja rozmaitych politycznych zaszłości. Ich racjonalność ekonomiczna jest niemożliwa do obrony" - konkludują eksperci Centrum im. Adama Smitha.

Od redakcji
Teraz kilka zdań komentarza do powyższego.

Z którejkolwiek strony by nie spojrzeć na powyższe propozycje, to sprowadzają się one do obniżenia dochodów górników węgla kamiennego. Jasne jest, że w intencji autorów raportu nie leży, by np. czternastkę "wlać" w stawki godzinowe lub zastosować zbliżone do tego rozwiązanie.

Zatem gdyby rząd posłuchał ekspertów Centrum, to od pewnego dnia górnicy dostawaliby (przeliczając) o 10 proc. mniej (wg Centrum), przez co koszt produkcji tony węgla zmniejszyłby się o 5 proc. A to dalej nie uczyniłoby polskiego węgla (szczególnie z Kompanii Węglowej) konkurencyjnym w stosunku do wiodących w świecie producentów. Założyć należy, iż w raporcie przedstawione będą rozwiązania przyczyniające się do znaczniejszego, niż owe 5 proc., obniżenia kosztów wydobycia.

Założyć należy także, że Centrum uważa, że wszystkie składniki wynagrodzeń w innych grupach zawodowych, których "racjonalność ekonomiczna jest niemożliwa do obrony", bo są kumulacją "rozmaitych politycznych zaszłości", również miałby być zlikwidowane w dniu, w którym mieliby je stracić górnicy węgla kamiennego, to znaczy i między innymi: kolejarze, urzędnicy samorządowi, rolnicy, nauczyciele i także górnicy miedzi i nafty, by na tych tylko poprzestać.

Misją Centrum im. Adama Smitha "jest badanie gospodarki i działanie na rzecz wolnego rynku - budowanego na fundamencie wolności i moralności oraz wolnego i odpowiedzialnego społeczeństwa". Ma więc ono prawo do postrzegania ekonomicznej rzeczywistości z punktu widzenia swoich zasad i oczekiwań.

Jednak nie bardzo wiadomo dokąd mają prowadzić takie propozycje redukcji kosztów osobowych w górnictwie, jak wyrugowanie dodatków za pracę: w porze nocnej; w godzinach nadliczbowych; w warunkach szkodliwych, uciążliwych i niebezpiecznych. Czy to oznacza, że wszyscy w Polsce, zdaniem ekspertów Centrum, wykonują pracę porównywalną z pracą zza biurkiem? Czy należy rozumieć, że w Centrum uważa się, że w Polsce nie wykonuje się pracy, która skutkuje, a nie, że może skutkować, uszczerbkiem na zdrowiu?

Być może poznamy odpowiedzi na te pytania w czwartkowej dyskusji z udziałem mi.in. Andrzeja Sadowskiego, wiceprezydenta Centrum im. A. Smitha, posłów Andrzeja Czerwińskiego i Wojciecha Jasińskiego, b. wiceministra gospodarki Jerzego Markowskiego, b. europosła Konrada Szymańskiego. Debatę poprowadzi dziennikarka Karolina Baca-Pogorzelska.

I na koniec: redakcja portalu górniczego nettg.pl świadoma jest, że treści zawarte w tym tekście mogą zbulwersować naszych Czytelników. Prosimy jednak, by komentujący zachowali kulturę języka i nie poddawali się niepotrzebnie emocjom. Prosimy o przedstawianie swojego punktu widzenia na jedne z propozycji ekspertów Centrum im. Adama Smitha w sposób merytoryczny.

* Uwaga: wykazy pochodzą z informacji prasowej przesłanej przez Centrum.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (100) pokaż wszystkie
  • rychoo 22 grudnia 2014 09:27:49
    Profile Avatar

    tak tak im zabrać 10 % a wam dołożyć 30% i sytuacja się poprawi zaiste same mądrości

  • ja 21 grudnia 2014 19:52:14
    Profile Avatar

    Ludzie wy nie macie pojęcia o pracy górników , ratowników górniczych itp. nie wiecie jak niebiezpieczna i cężka jest ta praca. Pomyslcie co czuje rodzina gdy mąż i ojciec nie wraca na czas do domu. I z czystym sumieniem mogę powiedzieć że nie zarabiają kokosów tak jak wszyscy myślą. Miejcie trochę szcunku dla nich.

  • lolek 20 grudnia 2014 18:42:54
    Profile Avatar

    Wynika z tego ze sami sobie w miske pluja skoro stwierdzili ze karty gornika,barbórki itd to z zaszlosci czyli z komuny i niepotrzebne i trzeba zabrac to ja dziekuje za taka DEMOKRACJE i dziwic sie ludziom ze mowia ze za komuny bylo lepiej jak to w Polsce najpierw zamknac ,zabrac upodlic ludzi a potem zwolywac ekspertow wyksztalconych za KOMUNY.

  • fhfhffg 19 grudnia 2014 22:03:26
    Profile Avatar

    Artykuł fajny i ciekawy i w sumie dużo racji - zlikwidować post komunistyczne narzędzie propagandy w postaci centrum smitha. Ledwo 2500 tys do reki za robota na dole , kpina. Europa im się marzy euro sprzedawczykom! Won

  • P***k 19 grudnia 2014 15:35:04
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • znudzony 17 grudnia 2014 20:32:53
    Profile Avatar

    ci z smita mają rację na cholere ta dodatki czternastki szkodliwe nocne .........tylko po to aby nas skłócić wtedy łatwiej osiągnąć założone cele , mój syn mawia "ważne aby hajs się zgadzał"a powoli przestaje się zgadzać. Kiedyś do górnictwa przychodzili wojownicy ,niespokojne dusze wygnańcy których było trzeba stymulować metodami legii cudzoziemskiej stąd te egzotyczne dodatki,aktualnie zatrudniany jest odpad który uwierzył że praca to te ruchy które wykonywali rodzice ale żądają żołdu ojców .

  • tomson 17 grudnia 2014 18:32:10
    Profile Avatar

    Po przeczytaniu artykułu przychodzi do głowy tylko jedno. Centrum Smitha charakteryzuje bardzo niskie kompetencje i dlatego nie uprawnia ich do wypowiadania się w tej kwestii. Kogo jeszcze uruchomi Pani Kopacz, żeby podkopać autorytet górników. To, że system płacy jest anachroniczny nie jest powodem kryzysu w górnictwie a jeśli ktoś tak myśli to jedynie świadczy o jego naiwniactwie i niskich kompetencjach.

  • Piotr 16 grudnia 2014 21:37:08
    Profile Avatar

    Panowie górnicy jak tak narzekacie na Państwowe złe zarządzanie i szykanowanie górnictwa to pozostaje wam prywatyzacja. Ja nie twierdzę, że praca górnika jest lekka ale na pewno nieekonomiczna. Niekoniecznie trzeba zabierać górnikom pracującym na dole, zacząć od zarządu, odpraw prezesów, administracji. Zróbcie strajk wewnętrzny na kopalniach, a nie tylko w Warszawie i Katowcach i od ciężko pracujących ludzi z podatków dotacje.

  • Jaroj 15 grudnia 2014 16:08:42
    Profile Avatar

    Widzę piękną nagonkę na górników. O ponad trzydziestu podatkach nałożonych na górnictwo się już nigdzie nie wspomina a jest to bardzo dużym obciążeniem. Do tego dochodzą absurdalne ceny części i materiałów, które są potrzebne kopalniom. Ludzie myślą, że górnik zarabia po 6 tysięcy a jest to tak samo liczone jak średnia krajowa, każdy pojętny wie o co chodzi. Wysokie odprawy dla zarządu, którymi można by wypłacić za pracę kilkaset pracowników. Każdy się pcha do koryta!!!

  • kolega 13 grudnia 2014 21:30:31
    Profile Avatar

    Chory system wynagrodzeń w górnictwie upodla górnika.

  • M******s 13 grudnia 2014 14:20:17
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • ryl 12 grudnia 2014 20:33:41
    Profile Avatar

    Jeszcze jedna sprawa koledzy górnicy. Jest pewien zwyczaj od niedawna w Murckach Staszicu, Przemarsze barbórkowe na ruchach do każdego kościoła. Sama idea fajna, w końcu to dzień wolny jest od pracy.... ale czy oby na pewno Ci co idą w tych marszach nie mieli dniówek w tym dniu. Założę się, że spora część miała szychty zapłacone. Taka to Polska uczciwość nie ma co się Posłom dziwić, że kilometrówki biorą. Przykład idzie z góry. Górnictwo nigdy nie będzie dochodowe dopóki będzie Państwowe.

  • ryl 12 grudnia 2014 20:26:50
    Profile Avatar

    Na Murckach Staszicu w soboty pracują sekretarki a jest ich dużo. Sekretarka Naczelnego, Głównego od tego i tamtego oj sporo ich naprawdę wam mówię. Robią regularnie po 3 -4 święta bo się rzekomo nie mogą wyrobić z robotą. Każdy Główny ma swoją Panią do Towarzystwa co tak naprawdę uwierzcie nie za wiele robi. A szczytem jest jedna Pani co gotuje obiady na Kostuchnie w swojej knajpie w godzinach pracy również soboty i niedziele.

  • Glupolek 12 grudnia 2014 12:43:12
    Profile Avatar

    Wszyscy eksperci wypowiadając się nt reformy górnictwa, chcą ciąć koszt tylko i wyłącznie po stronie pracowników. Nikt nie podejmuje tematu żeby na czas kryzysu zwolnić górnictwo z dodatkowych podatków, które ma tylko ta branża. Nikt nie podejmuje cen materiałów i maszyn, które dla górnictwa są znacznie droższe. Nikt nie podejmuje tematu złego zarządzania kopalniami, bałaganu który tam panuje, marnotrawstwa, a wystarczy tylko zjechać na dół i przyjrzeć się z bliska.

  • cało prowda 12 grudnia 2014 09:16:40
    Profile Avatar

    Polak wpisz se na youTube: Bolek i Lolek w śród górników z pod tytułem:czarne złoto... tam jest dosyć prosto wytłumaczone cało prowda o waglu...myśla że twoj ograniczony rozumek to pojmie.!

  • d 12 grudnia 2014 09:02:37
    Profile Avatar

    \"polak\" słuchaj dalej tvn-u i tych innych bajek a uwierzysz że Kraków graniczy z morzem. Ty tam masz swój zawód w którym pracujesz, nie wiem kim jesteś czy ochroniarzem z biedronki czy kasjerem, ale skończ pieprzyć bo może w Wieliczce byłeś na wycieczce szkolnej i myślisz że jak wygląda praca na kopalni.

  • cało prowda 12 grudnia 2014 09:01:08
    Profile Avatar

    Górnikom weźcie najlepij wszystko co im się słusznie należy a dyrektorom dejcie prymie albo zwolnijcie jakigoś dupka i dejcie mu milionowo odprawa...nie doś że zarobiajom po kilkanoście tyś to jeszcze taki 2 mln odprawy to co to jest. A potym piniyndzy ni ma żeby ludziom co na dole w robiom!!Taki dyrektor to ani dołu nie widzioł,... ja chyba w kopalni Guido! A państwo niech wszystko posprzeduje ...bo sie nie opłaco a prywatnymu się opłaco?? no to kaj je logika??

  • polak 12 grudnia 2014 08:39:06
    Profile Avatar

    Widzę, że górników strasznie ruszyła prawda o całej sytuacji, ja powiem tak ciekawe co by było gdyby odciąć pępowinę państwa i z każdym miesiącu górnictwo generowałoby straty tak jak generuje. CHYBA KONIEC. Nikt nie zabrania górnikom zarabiać dużo, tylko najpierw zacznijcie przynosić zyski, bo zbytnio w tych wyliczeniach nie widzę czegoś takiego jak jakieś pieniądze w zależności od zysków. Czasy lat 90 się skończyły gdzie były wielkie pieniądze dotowane na górnictwo. Teraz róbcie na siebie!

  • vvv 12 grudnia 2014 03:21:07
    Profile Avatar

    robcie tak dali a sami bydziecie zjyżdżać i zapierniczać na dole za 1800 zł, krawaciorze... zamiast nom upierniczać to sami se zrobcie pożądek w administracji a nie 15 dyrektorow 20 zastympcow każdy mo sekretarka a za wszystko trzeba płacić a potym beczycie że taki koszty utrzymanio. Baba co robi na pralni dostanie flapsa a ryl co zapierniczo na dole Bog zapłać.Do Polski wongiel je tyle wort co do arabow ropa! tyle że oni na tym zarabiajom i rozwijajom a wy krawaciorze to niszczycie!!

  • Uczciwy 11 grudnia 2014 21:26:53
    Profile Avatar

    Fajnie tak siedzieć za biurkiem i rozliczać ludzi z ich ciężkiej pracy :) Te raporty tworzą ludzie którzy górnictwo znają poprzez video, opowieści i wycieczki z aparatem po których są wykończeni . Wstyd !

  • lolo 11 grudnia 2014 21:19:46
    Profile Avatar

    a może niech CAS zrobi raport na temat nttg a nttg zrobi raport na temat CAS niech się pochwalą zarobkami?!!!ktoś już wyżej napisał że ten portal schodzi na psy!!! na pewno znowu usuną wpis:)

  • GORNIK 11 grudnia 2014 20:45:12
    Profile Avatar

    wynagrodzenie nie jest przywilejem skonczcie pisac juz o tych przywilejach i jak to sie majĄ gornicy dobrze

  • mały sztygar 11 grudnia 2014 20:04:50
    Profile Avatar

    Proponuję zlikwidować wszelkie absurdy oraz niepotrzebne koszta jak podatki od kopalin, podatki od wyrobisk górniczych. Dlaczego garść śrub z pieczątką WUG kosztuje 300-500zł? Zlikwidować stanowiska nadsztygarów, skrócić czas przejścia z nadgónika na sztygara. Mogłoby być 1 rok nadgórnik->zmianowy->kierownik->szefowi e działów->dyrektor. Bez nadsztygarów. Zabrać węgiel emerytom Piekarze nie dostają chleba. W firmie pod JSW, w dozorze, na rękę 12 wypłat po 2700zł. Bez barbórki, 14stki itp. Dużo?

  • tuka 11 grudnia 2014 19:49:30
    Profile Avatar

    A może Zlikwidować Centrum Smitha - centrum teoretyków życia?

  • Sztygar 11 grudnia 2014 18:56:08
    Profile Avatar

    Podstawa niecałe 1400 zł reszta to dodatki z 2 weekendami nawet 3tys nie ma a ktoś będzie pieprzyć że górnictwo opływa w luksusy. Nic tylko negatywne nastawienie społeczeństwa do Górników. Mało kto pracujący w dozorze zgodzi się pracowac za mniej niż 2tys bo w każdej chwili może mu się oberwać mandatem minimum 500pln i co wyżyw rodzinę. A fizyczni na powierzchni goła stawka dniowa to niewiele ponad 50 zł za dzień tj. około 7zł na godzine to hostessa w galerii ma 11zł. Taka jest prawda

  • Kris 11 grudnia 2014 18:09:41
    Profile Avatar

    Do żelaza z tymi pachołami. Ale nie na 1 dniówkę... zapewnić im tygodniowy pobyt na przodkach i we wnękach ścianowych podczas transportu!!!

  • mar 11 grudnia 2014 16:46:51
    Profile Avatar

    Ciekawe kiedy CAS wyda raport, w którym opisze jakie podatki są nałożone na każdą tonę węgla, jakie podatki płaci górnik, ile państwo zabiera z górnictwa pieniędzy. Myślę, że nigdy tego nie zrobią, bo wtedy rząd nie mógłby wiecznie narzekać i mówić o dopłacaniu do górnictwa. Dlaczego na własny węgiel jest tak duża akcyza? Putin nawet jabłek z Polski nie chce, a nasze barany sprowadzają z Rosji miliony ton węgla. Dlaczego zysk z węgla mają tylko pośrednicy ? Może mądry CAS na to odpowie.

  • Pracownik Jas-Pol z Pniowka 11 grudnia 2014 16:26:15
    Profile Avatar

    To jest żałosne niech te wszystkie szychy zjada na dol i porobią chociaż jeden dzień. Do czego to doszło żeby zarobić 1300zł za cały przepracowany mieciąc na dole Jas-Pol dziekujemy za udane swieta.

  • górnik 11 grudnia 2014 16:06:55
    Profile Avatar

    zapraszam całe centrum Smitha do przepracowania jednego dnia w ścianie gdzie wszystkie normy są przekroczone i nikt nie może się sprzeciwić bo straci pracę i zobaczymy czy praca górnika jest łatwa jak wszystko się wali na głowę,najlepiej zabrać biednym i dać bogatym to jest POLSKA !!!!!!! żal powinni wszyscy godnie zarabiać,możecie zabrać dodatki ale dajcie zarobić!!!!!!! pracuję w górnictwie 8 lat ale nie jest to moja wymarzona praca czasami jest gorzej niż w piekle żal POLSKO żal bieda !!!!!!!

  • adi 11 grudnia 2014 13:50:18
    Profile Avatar

    wypłata za listopad z jedna sobota na ścianie,elektryk 2494 zl jak pozbieraja nam przywileje to nawet 2tyś. niezarobimy,a wtedy młodzi górnicy sie pozwalniaja, starzy na emeryture odejda i zas ludzi do roboty nie bedzie .Ale górnictwo rzad chce sam wykączyc bo niechce do tego doplacac tylko zyski brac i podatki a te to ok 80 mld zl za ostatnie 10 lat niech ci z centrum sie przyjma na ściana za ta kase. Daje im tydzien i sie zwolnia,barany.

  • skarbek 11 grudnia 2014 12:48:43
    Profile Avatar

    Co to za bzdury, to nie są dodatkowe świadczenia tylko składniki mojej wypłaty, na rękę dostaję 2300-2800 zalezy od miesiaca z tymi wszystkimi "Dodatkami" a jak to odbiorą zarobię 1300 zl. Bez jaj ale takie centrum to sam sobie mogę stworzyc co takie glupoty nie z tej ziemi wygaduje.... no kto bedzie chcial pracowac za 1200-1500 zl teraz juz wydaje mi się ze wszedzie wiecej zarobisz jak na kopalni..... Największym problemem kopalń są obciążenia w postaci "darmozjadów" np cały zazad khw

  • romandorian 11 grudnia 2014 10:13:51
    Profile Avatar

    podporządkowanie się pod kodeks pracy skączą się wtedy wypady do Turcji na wakacje na rzecz podatnika skączy się wydawanie naszych pieniędzy na prowizoryczne wyjazdy .

  • romandorian 11 grudnia 2014 10:12:34
    Profile Avatar

    postkomunistycznymi , więc zacznijmy od nieudolnie rządzonego państwa , w którym odniesieniem sprawności państwa są wskaźniki i bilanse makroekonomiczne deficytu budżetowego , długu publicznego . Nie mówcie tutaj o stałym stabilnym wzroście wskaźnika PKB , bo wskaźnik ten jest mocno zakłamany życia . Także administracjo państwowa prosimy o jak najszybsze obniżenie swoich płac , obniżenie premii za nieefektywność działania i ponadto większy nadzór organów prawno - publicznych , a wręcz podpożąd

  • gość 11 grudnia 2014 10:08:41
    Profile Avatar

    3 tysiące wypłaty netto, ale ile idzie na składki, prawie 2,5 tyś. Mówią że tyle zarabiamy, chciałbym zarobic te 5,5 tyś. na ręke. Ale po odliczeniu tych wszystkich składek masz na ręke 3 tys. Chciałbym zobaczyc czy inni z innej branży tyle płacą składek :/

  • romandorian 11 grudnia 2014 10:08:14
    Profile Avatar

    do realizacji celów i wszystkie aspekty związane z rentownością i płynnością działalności gospodarczej , więc prezesi jak mówi słynne powiedzenie ryba psuje się od głowy dajcie przykład pracownikom szeregowym i zacznijcie od siebie obcinając sobie premie i zmniejszając poziom wynagrodzenia przecież od wielu lat nieudolnie zarządzacie spółkami górniczymi a jest to wasz zakres obowiązków. Ponadto jak twierdzą wielecy specjaliści z CAS , iż trzeba obcinać i restrukturyzować spółki zaszłościami

  • romandorian 11 grudnia 2014 10:03:58
    Profile Avatar

    Pracownicy fizyczni mają swój zakres obowiązków w sferze operacyjnej i jesteśmy za ten zakres rozliczani w ramach premii motywacyjno uznaniowej poprzez naszego przełożonego który realizuje cele taktyczne pracodawcy w umocowaniu swego przełożonego , którym często jest dyrektor pionu bądź prezes zarządu i tu jest sfera działań strategicznych czyli zakres obowiązków osób z wyższego kierownictwa , a więc oni powinni być rozliczani za działania strategiczne czyli za efektywność i skuteczność dążenia

  • 10bols 11 grudnia 2014 09:51:04
    Profile Avatar

    czemu w tym raporcie nie ma kosztów utrzymania spółek węglowych w których jest zatrudnionych ogrom pociotków którzy nie mają zielonego pojęcia o wydobyciu węgla a co dopiero mówić o jego sprzedaży,co nam po prezesach którzy są nieudacznikami którzy tylko czekają na pieniądze od podatnika a sami nie umieją doprowadzić przedsiębiorstwa żeby przynosiło zyski w całej Polsce jest tak samo dopóki jakaś spółka przynosi zyski to wszyscy tam lecą dostają nagrody a kiedy zaczyna bankrutować to z wysokimi

  • gość 11 grudnia 2014 09:44:47
    Profile Avatar

    w tych czasach 3 tysiące to jałmużna. może na jedną osobę wystarcza na skromne życie ale już na trzy osoby nie wystarcza. Polacy stali się niewolnikami bo nawet taki Amazon w Niemczech płaci 4 razy więcej niż w Polsce! ci wszyscy reformatorzy co do tego doprowadzili( likwidatorzy) powinni zawisnąć. stan naszego kraju jest opłakany jeśli chodzi o zarobki, ale kadra urzędniczo - menadżerska zawsze ma tyle co na zachodzie! czyli kilka razy więcej niż robotnik który musi się zadłużać w bankach!

  • dudu 11 grudnia 2014 09:19:03
    Profile Avatar

    " Obóz pracy - made in Poland " wstyd , praca na ścianie oznacza każdego dnia możliwy koniec życia, 3200 zł po odebraniu dodatków 1200 zł . Gdyby nie rodzina i hipoteka to mnie już tam nie ma. Dwie szkoły techniczne z maturą , roboty brak na Śląsku . Niech to " Centrum " sobie samo przelicza swoje dochody,oprócz wytykania nie potrafią nic ,takim współczesna Polska służy, zero honoru ,kiedyś szanowano każdego obywatela,a szczególnie tego który wnosił realny wkład w rozwój Ojczyzny,bałwany

  • tonio 11 grudnia 2014 09:13:45
    Profile Avatar

    traktujmy wszystkich jednakowo... mówimy, że trzeba "zabrać" dla mnie to znaczy, że jak zabieramy górnikom to zabierzmy też nauczycielom i służbom mundurowym. Wszyscy pracują na podstawie porozumień z tamtych lat, które "nie przystają do współczesności".

  • bvw 11 grudnia 2014 08:53:21
    Profile Avatar

    może najlepsza opcja to prywatyzacja i nagle się okaże że górnictwo przynosi wielkie zyski popatrzcie na bogdankę albo nawet silesia która w 2009 przynosiła takie straty gdzie był dobry okres dla górnictwa a teraz kopalnia stoi na równi z bogdanką a wynagrodzenie pracowników fizycznych wyższe niż w KW i JSW. wystarczy popatrzeć na nasz przemysł ciężki wszystko sprzedane tylko górnictwo zostało

  • max z makoszòw 11 grudnia 2014 08:38:44
    Profile Avatar

    Lepiej nic nie pisze na ten temat bo i tak to zostanie usunięte.

  • LOWELAS 11 grudnia 2014 08:35:33
    Profile Avatar

    dajcie jeszcze wiĘcej podatku i kaŻcie odrabiaĆ chorobowe to tylko na gÓrnikach testujecie, a moŻe przetestujcie to na caŁym pracujĄcym spoŁeczeŃstwie .gÓrnicy w listopadowĄ pensje otrzymali po 1800zŁ z czego chcecie zabraĆ jak wydatki Życiowe kosztujĄ 1600zŁ prĄd ;czynsz za mieszkanie, gaz ten raport to kpina,obraŻajĄcĄ braĆ gÓrniczĄ. co mamy pracowaĆ za czarny chleb i wodĘ

  • d**e 11 grudnia 2014 08:28:45
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • GORNIK 11 grudnia 2014 07:50:14
    Profile Avatar

    powywieszac wszystkich z centrum a smitha

  • menel 11 grudnia 2014 07:24:42
    Profile Avatar

    artykuł sponsorowany przez prezesa JSW sypnął kasą to mówią co każe

  • kilofek 11 grudnia 2014 05:54:13
    Profile Avatar

    Zamiast zabrać się za regulacje prawne i obciążenia podatkowe ciążące na górnictwie, to zabiera się ludziom, mówiąc jeszcze że inni mają mniej-taki pomysł na restrukturyzację górnictwa - zabrać pracującym na dole to wszystkim będzie lepiej ale przypadkiem nie zmieniać szerokiego koryta którym odpływają pieniądze na podatki, vat i całą resztą obciążeń, czyli zarżnąć co się jeszcze da a potem się sprzeda prywaciarzom i to jeszcze najlepiej zza granicy, bo nam się nie opłaca Robią z nas niewolników

  • a 11 grudnia 2014 05:15:53
    Profile Avatar

    komuna była zla bo zbyt wiele dawala,teraz żydostwo chce zabrać wszystko co zostało ,bardziej by się opłacalo sprzedać i niech to jest w innych rękąch byle nie polskich bo to już historia pokazała że nie ma wiekszej katastrofy jak polak u wladzy,tym bardziej wypowiada się ekspert ktory kasuje 25 tyś miesięznie z nic nie warte slowa i załuje ludzią pracujących w takich warunkach 3000 z wszystkimi dodatkami. By to bylo np w czechach to jutro móglby już tylko udzielać wywiadu do lustra Szczęść Boże

  • oli 11 grudnia 2014 01:20:49
    Profile Avatar

    .... jednym słowem chca z nas zrobic niewolników !!!!! kto to widzial taka praca w takich warunkach i jeszcze do tego stres ze cie moga zwolnic!!!

  • oli 11 grudnia 2014 01:18:31
    Profile Avatar

    że tak powiem coś czuje ze bedzie zawierucha .... chyba jedynym wyjsciem bylo by dac kase na dobrowolne odejscia i kto chce pracowac niech pracuje - co sie wiaze z alokacja ale bez przymusowych zwolnien i zabierania barbórki i 14 bo czlowiek caly rok tyra soboty ,niedziele by miec wieksza barbare - sam w lipcu zrobilem 27 dni i co nawet 3 tys nie zarobilem w przodku!!! smiech

  • Łukasz 11 grudnia 2014 01:05:34
    Profile Avatar

    Zapomniałem dodać że mam przepracowane 16 lat ponad i dla tych którzy nie mają świadomości kilka kwot które oddaje co miesiąc naszemu" kochanemu państwu" -podatek 556 zł. -składka emerytalna 648,76 -składka rentowa 99,70 -składka chorobowa 162,86 -składka zdrowotna 516,23 z tego świadczenia korzystam aż czasami raz w roku kiedy idę do lekarza po leki jak już zachoruje oczywiście bez L-4 bo jako głupi górnik muszę to potem odrobić więc jak już choruję to biorę urlop ...nic dodać nic ująć ...

  • Łukasz 11 grudnia 2014 00:43:47
    Profile Avatar

    dlaczego nikt nie napisze że na chwalebne "barbórkowe"i "14" pensje odciągają nam co miesiąc 1/12 pensji że ten deputat też nie jest za friko że jako górnik kombajnista w ścianie z 4 sobotami dostałem dziś 34oo na rękę ...pytam czy to tak dużo ?jak gnoje z Wiejskiej za samo włóczenie sie samochodami biorą szalone pieniądze a te menele z CAS niech zajmą sie rozliczaniem piepszonych polityków a nie ludzi którzy pracują

  • ktoś 10 grudnia 2014 23:37:06
    Profile Avatar

    jakie Centrum taki raport,a może by tak troche ubrać z tych 34 podatków od tony węgla,vat największy na świecie,ręce opadają,

  • zuzia0818 10 grudnia 2014 23:33:28
    Profile Avatar

    jest ministem gospodarki a nie jest w temacie ciekawe co? I wieżcie mi ze jest jeszcze mnóstwo takich przykładów ale jak o tym myśle mi sie ciśnienie podnosi bo jestem zykłym obywatelem bez studiów i to widze. A w rzadzie siedzą ludzie po specjalnych szkołach ,studiach i nie potrafią nic z tym zrobic zastanawiaja sie tylko jak nas ograbic Najlepiej chyba jak cała KW sprwatyzuja bo gorzej nie bedzie napewno a zobaczymy czy można wyjsc na plus ale ciekawe co potem państwo zrobi

  • zuzia0818 10 grudnia 2014 23:33:23
    Profile Avatar

    dlaczego prezesi kopalni zarabiaja krocie a pracownik tylko te ochłapy i jeszcze wielkie hallo bo mi nie powiecie ze srednio 3tys z dwiema sobotami to jest majatek dlaczego prezes KW jak odchodzi dostajE TAKA WYPRAWKE ZE NIKOMU SIE NAWET TAKIE PIENIADZE NIE ŚNIA nawet jak tylko jest kilka miesiecy i narobi wiecej szkód niż pożytku dlaczego na prywatnej kopalni npBogdanka idzie miec zyski pracownicy zarabiaja wiecej niz w KW i maja wszyskie dodatki nie tj ostatnio pan Piechociński tłumaczył

  • zuzia0818 10 grudnia 2014 23:33:15
    Profile Avatar

    Ten raport napewno jakies jełopy pisały co nie maja o niczym pojęcia bo normalny człowiek by takich bzdur nie napisał.Ciekawe ile osób w łapa dostało by tylko widziec takie rozwiązania: może by sie zastanowić po co jest tylu posredników co z tego kasa czerpia zamiast do skarbu państwa, dlaczego my musimy płacic wszystkie podatki np od wydobycia itp,a Rosja nie, dlaczego na węgiel z zagranicy nie ma akcyzy albo jest bardzo niska, na wszysko inne jest akcyza i to z roku na rok idzie w góre

  • KWK-zmianowy, maszynowy 10 grudnia 2014 23:23:11
    Profile Avatar

    CAS z pewnością, nie bierze pod lupę materiałów przeznaczonych do górnictwa, przy wyliczeniach kosztów pracodawcy. Dlaczego nie zaproponuje nikt zmiany przepisów zwiększających konkurencyjność dostarczanych materiałów do kopalń, czemu nie opieramy się na normach ogólnokrajowych a opieramy się na certyfikatach, dopuszczeniachyba, etc. Materiały użyte na dole, są o ok od 130-300% droższe- nie piszę o urz. ognioszczelnych i maszynach-kopalnie to dojne krowy, lepiej podpuszczać naród na górników.

  • sztygar - Zakład Przeróbczy w KW 10 grudnia 2014 23:17:13
    Profile Avatar

    mgr inż po Politechnice Śląskiej, tryb dzienny - specjalizacja: przeróbka kopalin stałych i marketing, sztygar zmianowy, 5 lat stażu pracy - bez soboty i niedzieli i bez raty pożyczki w PKZP wypłata netto 2450 zł. Stawka zaszeregowania: 1390 zł.

  • ooo 10 grudnia 2014 22:59:05
    Profile Avatar

    Netttg - siejecie zament .... robicie zamieszanie i probojecie skucic wszystkich .. taki portal to kpina

  • xxxxxxxx 10 grudnia 2014 22:55:24
    Profile Avatar

    Ci eksperci to jakies patalachy :)))))) !!!! Tyle w temacie

  • Stefan 10 grudnia 2014 22:37:58
    Profile Avatar

    Niech się biorą za kolejarzy do tej pory węgiel mają i za pracowników Orlen takie co oni mają dodatki to tylko w marzeniach

  • Ala 10 grudnia 2014 22:37:47
    Profile Avatar

    Czy "eksperci" z panem Lamborghini takie samo stanowisko wyraża wobec sfery budżetowej gdzie jest 13 pensja, premia kwartalna równa 1/4 wynagrodzenia (taka 14), jubilat sięgający 5 krotności wynagrodzenia? Czy na ten temat zorganizuje debatę? Poza tym dodatki wymienione jako te ekstra na dokładkę wynikają z przepisów prawa pracy, a nie specjalnych zasad dla górników!

  • Karol Górnik 10 grudnia 2014 22:31:51
    Profile Avatar

    Koniecznie dopilnować ile wynosi koszt tego opracowania i kto za niego zapłaci !

  • joko 10 grudnia 2014 22:19:56
    Profile Avatar

    Żeby nettg publikował takie kmioty, szkoda słów...

  • Janek4087 10 grudnia 2014 22:18:13
    Profile Avatar

    Jeśli tak panowie z CAS dokładnie wyliczyli, to jestem ciekaw , czy zadali sobie tyle trudu aby sprawdzić stawki podstawowego zaszeregowania. Podam swoją stawkę brutto. Stanowisko sztygar zmianowy na zakładzie przeróbczym: stażracy 37 lat stawka brutto 1510 zł. ( mogę do redakcji wysłać pasek,z wypłaty na potwierdzenie. Najnższa płaca w Polsce 1640 zł. Więc po zabraniu niby tych niesłusznych dodatków nie miałbym nawet najniższej krajowej. Moja stawka to nie jest wyjątek ponieważ taką mają wszysc

  • Sowa Zbigniew 10 grudnia 2014 22:06:41
    Profile Avatar

    Namacalnym efektem pracy górnika jest wydobyty węgiel , jaki jest namacalny efekt pracy niby ekspertów Centrum Adama Smitha ?

  • robak 10 grudnia 2014 21:59:15
    Profile Avatar

    Czyżby chłopcy z nettg pl chca nas wkurzyć narazie im to wychodzi i sie smieja z nas bo oni pewnie maja 5 tys na rekę tak jak koledzy dziennikarze

  • górnik203 10 grudnia 2014 21:53:07
    Profile Avatar

    panowie ja robie na przygotówce te wypłaty to jakaś kpina 1350 na ręke za listopad a sa tacy co podobno dostali jeszcze mniej ludzie trzeba cos z tym zrobić

  • Energetyk 10 grudnia 2014 21:47:22
    Profile Avatar

    Dodam że na dole byłem kilka lat temu bo teraz na pracującą ścianę nie da rady wejść. Chłopy, to pośrednicy was kroją, tak jak i nas w wytwarzaniu. Nie dajcie się. Szczęść Boże.

  • murcol 10 grudnia 2014 21:45:19
    Profile Avatar

    Powiem tylko tyle: Ropy wystarczy na ok. 50 lat, a węgla na 200. Ktoś tu nieźle miesza i chce na tym zarobić. Pozdrawiam

  • robak 10 grudnia 2014 21:45:00
    Profile Avatar

    No posłowie muszą mieć na paliwo do służbowych powiedzmy aut

  • Energetyk 10 grudnia 2014 21:43:45
    Profile Avatar

    Ja jestem taki energetyk co z kopalniami współpracuje od ponad 20 lat. Panowie z CAS w d.. byli i g.. widzieli. Ja byłem 3 razy na dole, w tym dwa razy przy pracującym kombajnie (trzy dni po mojej wizycie zginął w tym miejscy górnik). Kombajnista w kucki a kablowy na kolanach. Komentarze kolegów po wyjechaniu na górę:"Za żadne pieniądze". Jakby panowie z CAS posłuchali naciskającego górotworu to by krawaty robiły za papier toaletowy. Ile zarabia górnik dołowy? Odpowiem - za mało.

  • s. 10 grudnia 2014 21:39:25
    Profile Avatar

    Zastanawiam się czy ten raport przygotowały osoby czy maszyny bez emocji, które sobie nie zdają sprawy jak wygląda rzeczywisty zarobek uczciwego pracownika dołowego...Polska to jest dziwny kraj w którym żyje się tylko dobrze złodziejom!

  • robak 10 grudnia 2014 21:38:41
    Profile Avatar

    stocznie pozamykali huty i czas na gÓrnictwo i koniec paŃstwowych zakŁadÓw pracy kochana polska po nic tylko emigracja pozostaje

  • bvw 10 grudnia 2014 21:36:24
    Profile Avatar

    ja bym jednego i drugiego chciał na tydzień dostać do wnęki ciekawe po ilu minutach zmieniłby zdanie i nie gadał już więcej takich głupot, ja wiem najlepiej umowy śmieciowe i stawkę jak w żabce 5 zł netto za godzinę, i jak tu się czepiać emerytów jak nie kto robić młodzi energiczni pouciekali za granicę

  • ObYwAtEl GC 10 grudnia 2014 21:28:30
    Profile Avatar

    Zobaczcie jak zarzynają Polską gospodarkę, cena akcji JSW zwyżkuje;)Prezesi zarabiają duże pieniądze a górnikom odbierają co tylko się da, straszą zwolnieniami, związki zawodowe już dawno nie mają nic do powiedzenie. Najlepiej wszystko sprywatyzować a górników do pracy przyjmować przez kolejne firmy jak SiG by dalej kolesiom nabijak kieszenie.

  • bruno 10 grudnia 2014 21:27:54
    Profile Avatar

    eksperci, od czego, ich wiedza jest ich wizerunkiem , niech najpierw się douczą ciemne barany bo część z tego co wypisują wynika nie z układów zbiorowych a wprost z Ustawy Prawo Pracy i jej pochodnych Rozporządzeń a zapisy w Ustawie wynikają z zapisów Konstytucji RP, ale jełopy niedouczone propozycje niech zaczną od obcięcia swoich pensji do średniej krajowej.

  • robak 10 grudnia 2014 21:24:52
    Profile Avatar

    no jak to wszystko weznĄ to do biedronki na kasaa!! tam lepiej zarobia

  • kucz 10 grudnia 2014 21:19:24
    Profile Avatar

    nic dodać nic ująć, grudniowy pasek przodek przygotówki + 2 świąteczne 2550

  • gornik 10 grudnia 2014 21:17:48
    Profile Avatar

    A o ile obniżą sobie wynagrodzenie w zarządzie i w biurowcu

  • arbuz 10 grudnia 2014 21:13:56
    Profile Avatar

    karta górnika to 1/3 mojej wypłaty i jeszcze 10% obniżyć

  • mati 10 grudnia 2014 21:11:35
    Profile Avatar

    hehe jak te dodatki pozbierają to będzie górnik na równi z zarobkami z paniami w lidlu czy tesco...sami te górnictwo zarżną a później będzie płacz i lament czemu węgiel importowany taki drogi i złej jakości

  • Grzegorz Stanuch 10 grudnia 2014 21:07:43
    Profile Avatar

    Pewnie niech wszystkim w polsce pozbieraja dodatki obnizom pensje ii za chwila bydzie drugi Majdan.

  • Hela 10 grudnia 2014 21:05:04
    Profile Avatar

    Jakby nie dodatki to nie wiem czy górnik na rękę dostałby niecałe 2 tys...

  • gornik 10 grudnia 2014 21:02:58
    Profile Avatar

    a zachodni inwestorzy juz zacieraja rece,panowie to wszystko to lobby zachodu bo powoli trzeba wracac do wegla i chca tu wejsc na rynek,a my za tania sile robocza,nie dac sie!!!

  • Ala 10 grudnia 2014 20:57:58
    Profile Avatar

    Do 2000 brutto dodajmy 40% premii co daje 2800 zł BRUTTO, czyli netto około 1900 zł. Za te pieniądze pan Lamborghini niech sam pracuje w pyle, niskim poziomie tlenu, wysokiej temperaturze i wilgotności. Niech sam sobie kupuje ubrania do pracy, pierze je, itd. To jest wynagrodzenie bez Karty Górnika.

  • ROBOTNICA 10 grudnia 2014 20:56:40
    Profile Avatar

    PAZERNE PAŃSTWO!! ZAROBIĆ NA GÓRNICTWIE!! Nigdzie na świecie PAŃSTWO NIE ZARABIA NA GÓRNICTWIE TYLKO DOPŁACA!!! 27 lat pracy - powierzchnia. Mój zarobek 2 tys netto "robią" w.w dodatki. Podstawy mam 1310 zł brutto. Zabierzcie wszystko. Idę z wnioskiem o przyjecie do UM w moim mieście, siostra na stanowisku sprzataczki ma tam 2 tys na rękę. CHORY KRAJ!!

  • górnik 10 grudnia 2014 20:55:44
    Profile Avatar

    ktoś albo jest nawalony albo naćpany...nettg schodzi na psy ...a bajki pisać to proponuje w gościu niedzielnym...

  • GORNIK 10 grudnia 2014 20:51:37
    Profile Avatar

    normalny kraj taki jak rosja nie zaŻyna swojego bogactwa naturalnego chce byĆ samowystarczalna chce do rosji

  • max wiewior 10 grudnia 2014 20:50:47
    Profile Avatar

    to bardzo madrzy ludzie i na pewno jest jakies drugie dno w tym miyszaniu obnizyc wyplaty to ludzie się bydom z nerwów ze zwiazkow wypisywać te padają a potym HULAJ DUSZA PIEKLA NIMA .i kto im potym zabroni te niby zarzniynte zakłady kupic za 1ZL a potym się okaze ze się oplaco i zamias na KWK WESOLA bydymy robic na gorolskigo warszowioka pod szyldym KWK SMITH ps czy smith to choć polske nazwisko???

  • Ala 10 grudnia 2014 20:49:24
    Profile Avatar

    Likwidacja składowych wynagrodzenia wynikających z Karty Górnika to obniżka wynagrodzenia o ponad 50%, a nie jak wyliczył "specjalista" z Lamborghini o 10%! Czy pan Lamborghini wie, że podstawa brutto po kilkunastu latach pracy w dozorze to okolice 2000 zł BRUTTO i to praktyczny max z taryfikatora!

  • G****K 10 grudnia 2014 20:49:10
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu braku związku z tematem.

  • potek18 10 grudnia 2014 20:42:06
    Profile Avatar

    jaka dopłata do biletu za przewóz to było w latach osiemdziesiątych flapsy na to jest ustawa za prace w ciężkich warunkach należy się posiłek profilaktyczny kopalnie polikwidowały stołówki to jak mają wydać posiłek dodatek nocny nawet w zagranicznej firmie valeo wypłacają

  • andrzejF 10 grudnia 2014 20:41:49
    Profile Avatar

    Panowie Gornicy,takie biznes plany to tylko ufermy moga wymyslic Ale sie dziady naglowkowaly,prawdziwi eksperci na pewno sie wstydza za tych idiotow.

  • andrzejF 10 grudnia 2014 20:23:35
    Profile Avatar

    Z nich tacy eksperci jak z koziej - ni powiem co - traba.

  • *** 10 grudnia 2014 20:12:43
    Profile Avatar

    Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.

  • kkk 10 grudnia 2014 20:10:13
    Profile Avatar

    Niech zjada na dol aby raz i zobaczą czy by chcieli robić za 2300 nrazajac życie swoje warszawiok jak nie był to SE może pisać gupoty

  • ważny 10 grudnia 2014 20:08:28
    Profile Avatar

    To całe centrum to niech sobie o 10 % obniży olej w łepetynach, bo im mózgi zalewa. Co ja pisze móżdżki przecież.

  • kwk jankowice 10 grudnia 2014 19:52:57
    Profile Avatar

    kak jankowice 4 letni staz gornik pracujacy w scianie 4 soboty wyplata za listopad 2650... i jeszcze obnizki maja byc... chyba ich popinkoliło dlaczego prezesi i cala banda ktora juz od polowy listopada prawie do konca grudnia swietuje wpiepsza golona i rozdaje sobie szpady szabelki na bankietach na to sa pieniadze ale jesli trzeba zabrac to oczywiscie temu zwyklemu gornikowi bo jakby to wygladalo jakby swiniom z koryta ubrac

  • zniesmaczony 10 grudnia 2014 19:30:24
    Profile Avatar

    Panowie! Proponuje pokazac Im kto ten wegiel wydobywa. Co nam zalezy - i tak nam chca wszystko zabrac a oni beda sobie premie co kwartal wyplacali w wysokosci naszych rocznych zarobkow! Dosyc tej kpiny. To gornictwo kuleje przez te pieprzone spolki i holdingi trzymajace setki darmozjadow... Panowie - zarobki polskie (i jeszcze ida w dol) a ceny unijne - co mam wiecej powiedziec zeby was przekonac?

  • CXRZH
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,502 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]