PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
30 września 2013 15:49 Polska Agencja Prasowa 1,345 odsłon

Transport: 1,2 mld zł na remont linii kolejowej z Wrocławia

Trwający już II etap tej inwestycji obejmuje 58-kilometrowy odcinek od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego, znajduje się na nim ponad sto obiektów inżynieryjnych m.in. wiaduktów, kładek, przejść podziemnych.
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

We Wrocławiu trwa rozbudowa i modernizacja fragmentu linii kolejowej E 59 relacji Wrocław - Poznań, która ma się zakończyć we wrześniu 2015 r. Pociągi pojadą wówczas z prędkością do 160 km na godzinę, a czas podróży skróci się o 20 minut.

Jak powiedział w poniedziałek (29 września) podczas konferencji prasowej rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA Mirosław Siemieniec, z zaplanowanych wydatków w kwocie około 1,2 mld zł ponad 70 procent pozyskano z funduszy europejskich.

Trwający już II etap tej inwestycji obejmuje 58-kilometrowy odcinek od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego, znajduje się na nim ponad sto obiektów inżynieryjnych m.in. wiaduktów, kładek, przejść podziemnych.

Linia o statusie trasy międzynarodowej będzie w całości zelektryfikowana, wyposażona w najnowszy system sterowania ruchem oraz łączności.

Prace w II etapie rozpoczęto od modernizacji zabytkowego wiaduktu na Odrze we Wrocławiu, co ma kosztować ponad 41 mln zł. Zasadnicza część robót zlokalizowanych w stolicy Dolnego Śląska rozpocznie się w styczniu 2014 r. i potrwa przez rok.

Przybędzie zupełnie nowy przystanek kolejowy Wrocław Osobowice, umiejscowiony w pobliżu największego wrocławskiego cmentarza, i ta stacja ma być gotowa przed 1 listopada przyszłego roku.

Jak zaznaczył wicedyrektor projektu z ramienia PKP PLK Józef Gąsior, większość trasy poza granicami Wrocławia została już przebudowana, ale właśnie w mieście wykonawców czeka największe wyzwanie, ponieważ część infrastruktury jest jeszcze poniemiecka i na wiele prac wymagana jest zgoda konserwatora zabytków.

Tak stało się m.in. podczas modernizacji wiaduktu na Odrze, gdy po odsłonięciu części gruntowej na budowę musieli wkroczyć archeolodzy.

- Ten wiadukt nie jest taki stary, ale podobno bardzo unikalny, dlatego konserwator objął go swą ochroną. Projektanci dostali zalecenia, by zmienić fragmenty projektu, co powoduje zwłokę w pracach. Przypuszczamy, że w środku miasta będzie więcej takich zaleceń, jednak nie powinno to doprowadzić do znaczących opóźnień. Braliśmy to pod uwagę - powiedział w rozmowie z PAP przedstawiciel wykonawcy inwestycji, firmy PRKiI, dyrektor projektu Sławomir Raczyński.

Kierownik kontraktu z ramienia PKP PLK Jarosław Szczepaniak poinformował, że najwięcej prac zaplanowanych w latach 2014 - 2015 wiąże się z przebudową węzła wrocławskiego i remontem kolejnego historycznego wiaduktu Grabiszyn w centrum Wrocławia tuż przed dworcem głównym.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MPGQP
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,611 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]